DIŞ TİCARET (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC3963 | Kentsel Tarih | Bahar Güz |
2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN AYDIN YÖNET |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN AYDIN YÖNET |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ders, şehirleri şekillendiren sosyal, kültürel, ekonomik ve çevresel faktörleri araştırır. Şehirlerin benzersiz yönleri, arkasında yer alan fikirler, teoriler ve yenilikler bağlamında, geçmiş, günümüz ve gelecek örnekleri üzerinden tartışılmaktadır. Antik Yunan, Roma, Rönesans, Barok, Modern ve Post Modern dönemlerden örnekler incelenmektedir. Fütüristik şehirler hakkındaki fikirler ayrıca tartışılmaktadır. Bu dersin amacı, öğrencileri kentsel gelişim teorileri ve kent tarihi hakkında bilgilendirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; -Farklı tarihsel dönemlere ait kent tipolojilerini anlama -Toplumsal ve kültürel değişimlerin kentsel mekana etkisini belirli tarihsel dönemler özelinde kavrama - İnsan davranışı, doğal çevre ve yapılı çevrenin tasarımı arasındaki ilişkinin anlaşılması. - Etkili okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerisi. |
Ders, şehirleri şekillendiren sosyal, kültürel, ekonomik ve çevresel faktörleri araştırır. Şehirlerin benzersiz yönleri, arkasında yer alan fikirler, teoriler ve yenilikler bağlamında, geçmiş, günümüz ve gelecek örnekleri üzerinden tartışılmaktadır. Antik Yunan, Roma, Rönesans, Barok, Modern ve Post Modern dönemlerden örnekler incelenmektedir. Fütüristik şehirler hakkındaki fikirler ayrıca tartışılmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş Dersi | |
2) | Kent Kavramı | |
3) | Klasik Kent | |
4) | Ortaçağ Kenti | |
5) | Rönesans ve Barok Kentleri | |
6) | Tarihsel Bahçeler | |
7) | 19. yy. Kenti | |
8) | 20. yy. Kenti | |
9) | 21. yy. Kenti | |
10) | ARA SINAV | |
11) | Geleceğe Bakış | |
12) | Öğrenci Sunumları ve Tartışma | |
13) | Öğrenci Sunumları ve Tartışma | |
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: | . Mumford, L. (1961) The City in History. Harcourt, New York . . Bacon, E. (1976) Design of Cities. Penguin Books, New York. . Gallion, E. (1975) The Urban Pattern. D.Van Nostrand Co. New York. . Kostof, S. (2004) The City Shaped: Urban Patterns and Meanings Through History. Bullfinch Press, New York. . Benevolo, L. (1995) The European City. Blackwell Pub. Oxford , UK and Cambridge, Massachusetts, USA. . Ellin, N. (2007) Postmodern Urbanism: Revised Edition. Princeton Architectural Press, New York. . Hall, P. (2014) Cities of Tomorrow: An Intellectual History of Urban Planning and Design Since 1880, Fourth Edition. Wiley Blackwell, USA and UK. . Brenner, N. and Keil, R. (Editors) (2006) The Global Cities Reader (Urban Reader Series). Routledge Taylor&Francis Group, London and New York. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 6 | 72 |
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 106 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası ticaretin başlıca teorileri ve terminolojisi hakkında bilgi sahibidir. | |
2) | Gümrük işlemleri hakkında bilgi sahibidir. | |
3) | Uluslararası finans ve muhasebe bilgisini iş hayatına uygular. | |
4) | Bilgisayar ve gerekli paket programları kullanır. | |
5) | Avrupa Birliği ve Türkiye’nin dış ticaret yapısını analiz eder. | |
6) | Uluslararası pazarlamanın temel mantığını bilir. | |
7) | Dış ticaretin yasal çerçevesini oluşturan başlıca hukuk kuralları ve mevzuatları bilir. | |
8) | Dış ticaret firmalarının karşılaşabileceği riskleri değerlendirir ve analiz eder. | |
9) | Uluslararası lojistik ve taşımacılık konularında bilgi sahibidir. | |
10) | Uluslararası platformlarda çalışabilecek nitelik ve yeterliliklere sahiptir. | |
11) | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerilerini kullanır. | |
12) | Dış ticaret ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder. | |
13) | Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. |