POL4015 Special Topics in International AffairsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL4015 Uluslararası İlişkilerde Özel Konular Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, dünyada sivil aktivizmin yeni boyutlarına dikkat çekmektedir. Sivil toplumun geleneksel aktörlerinden sıyrılan bu akım, örgütlenme ve üyelik bakımından yenilik arz eder. Ders araştırmacı, pratisyenler ve siyasetçiler arasında bu yeni tür aktivizmin temsil yeteneği ve etkinliğine yönelik tartışmaları ele alır. Bu trendin aktörlerini, araçlarını, kurduğu ilişkileri ve destek mekanizmalarını kavratır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

I. Giderek küreselleşen dünyanın temel unsurlarını açıklar;
II. Dünya siyasetinde süregiden ve yeni konulara örnek verir;
III. Teknolojinin siyaset üzerindeki etkisini tartışır;
IV. Yerel ve küresel siyasete toplumların katılımını kavrar;
V. Aktif sorgulama ve eleştirel düşünceye yönelik beceriler geliştirir.

Dersin İçeriği

Uluslararası ilişkilerde süregiden ve yeni konular; giderek küreselleşen dünyanın temel unsurları; yeni riskler ve tehditler karşısında devlet ve insan güvenliği.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş / Avrupa Tarihine Genel Bir Bakış
2) Sivil toplum, Yeni Toplumsal Hareketler ve Yeni Sivil Aktivizm — Snow, D.A, Soule, S. A., and H. Kriesi (2004). Mapping the Terrain. In D. Snow, S. A. Soule and H. Kriesi (eds.), The Blackwell Companion to Social Movements. UK: Blackwell — Youngs, R. (2017). Introduction. In R. Youngs (Ed.), Global civic activism in flux. Washington, DC: Carnegie Endowment for International Peace. Available at https://carnegieeurope.eu/2017/03/17/global-civic-activism-in-flux-pub-68301#intro
3) Sivil İşbirliği: STK'lar ve Yeni Aktivistler — Glasius, M., and Ishkanian, A. (2015). Surreptitious symbiosis: Engagement between activists and NGOs. Voluntas, 26, 2620–2644. — Zihnioğlu, Ö. (2018).” The Prospects of Civic Alliance: New Civic Activists Acting Together with Civil Society Organizations”, Voluntas. DOI: https://doi.org/10.1007/s11266-018-0032-9
4) Dijital Aktivizm — Diamond, L. (2010). ‘Liberation technology’, Journal of Democracy, 21 (3): 69-83. — A. Breuer, T. Landman and D. Farquhar, (2015). ‘Social media and protest mobilization: evidence from the Tunisian revolution’, Democratization, 22(4): 764–792.
5) Yeni Sivil Aktivizm: Vaka Çalışmaları
6) Aktivizm ve Protestolar — Leetaru, K. (30 May 2014). ‘Did the Arab spring really spark a wave of global protests?’, Foreign Policy. — The Economist Intelligence Unit (2013). Rebels Without a Cause: What the Upsurge in Protest Movements Means for Global Politics, EIU Report.
7) Ara Sınav Öncesi Değerlendirme
8) Ara Sınav
9) Aktivizm ve Demokrasi — Maleki A.,and Hendriks, F. (2015). ‘The Relation Between Cultural Values and Models of Democracy: A Cross-National Study’, Democratization, 22(6): 981–1010.
10) Sivil Aktivizm için Uluslararası Destek — Agg, C. (2006). Trends in Government Support for Non-Governmental Organizations: Is the “Golden Age” of the NGO Behind Us?, Civil Society and Social Movements Programme Paper Number 23, Geneva, United Nations Research Institute for Social Development. — L. Whitehead, (2015). ‘International democracy promotion as political ideology: upsurge and retreat’, Journal of Political Ideologies, 20(1): 10–26.
11) Sağ Akım Aktivizm — Shapovalova , N. (2018). The Two Faces of Conservative Civil Society in Ukraine. In R. Youngs (Ed.), The Mobilization of Conservative Civil Society. Washington, DC: Carnegie Endowment for International Peace. Youngs, R. (2017). Introduction. In R. Youngs (Ed.), The Mobilization of Conservative Civil Society. Washington, DC: Carnegie Endowment for International Peace.
12) Sunumlar
13) Sunumlar
14) GENEL DEĞERLENDİRME

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Articles in Course Package
Diğer Kaynaklar: Articles in Course Package

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 11 33
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 93
Sunum / Seminer 1 15
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. 3
2) Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. 4
3) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. 5
4) Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. 3
5) Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. 4
6) Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. 4
7) Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. 3
8) Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. 5
9) Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. 4
10) Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. 5
11) Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. 4