Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş / Avrupa Tarihine Genel Bir Bakış |
|
2) |
Sivil toplum, Yeni Toplumsal Hareketler ve Yeni Sivil Aktivizm
|
— Snow, D.A, Soule, S. A., and H. Kriesi (2004). Mapping the Terrain. In D. Snow, S. A. Soule and H. Kriesi (eds.), The Blackwell Companion to Social Movements. UK: Blackwell
— Youngs, R. (2017). Introduction. In R. Youngs (Ed.), Global civic activism in flux. Washington, DC: Carnegie Endowment for International Peace. Available at https://carnegieeurope.eu/2017/03/17/global-civic-activism-in-flux-pub-68301#intro
|
3) |
Sivil İşbirliği: STK'lar ve Yeni Aktivistler
|
— Glasius, M., and Ishkanian, A. (2015). Surreptitious symbiosis: Engagement between activists and NGOs. Voluntas, 26, 2620–2644.
— Zihnioğlu, Ö. (2018).” The Prospects of Civic Alliance: New Civic Activists Acting Together with Civil Society Organizations”, Voluntas. DOI: https://doi.org/10.1007/s11266-018-0032-9 |
4) |
Dijital Aktivizm
|
— Diamond, L. (2010). ‘Liberation technology’, Journal of Democracy, 21 (3): 69-83.
— A. Breuer, T. Landman and D. Farquhar, (2015). ‘Social media and protest mobilization: evidence from the Tunisian revolution’, Democratization, 22(4): 764–792. |
5) |
Yeni Sivil Aktivizm: Vaka Çalışmaları
|
|
6) |
Aktivizm ve Protestolar
|
— Leetaru, K. (30 May 2014). ‘Did the Arab spring really spark a wave of global protests?’, Foreign Policy.
— The Economist Intelligence Unit (2013). Rebels Without a Cause: What the Upsurge in Protest Movements Means for Global Politics, EIU Report.
|
7) |
Ara Sınav Öncesi Değerlendirme |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Aktivizm ve Demokrasi
|
— Maleki A.,and Hendriks, F. (2015). ‘The Relation Between Cultural Values and Models of Democracy: A Cross-National Study’, Democratization, 22(6): 981–1010.
|
10) |
Sivil Aktivizm için Uluslararası Destek
|
— Agg, C. (2006). Trends in Government Support for Non-Governmental Organizations: Is the “Golden Age” of the NGO Behind Us?, Civil Society and Social Movements Programme Paper Number 23, Geneva, United Nations Research Institute for Social Development.
— L. Whitehead, (2015). ‘International democracy promotion as political ideology: upsurge and retreat’, Journal of Political Ideologies, 20(1): 10–26.
|
11) |
Sağ Akım Aktivizm |
— Shapovalova , N. (2018). The Two Faces of Conservative Civil Society in Ukraine. In R. Youngs (Ed.), The Mobilization of Conservative Civil Society. Washington, DC: Carnegie Endowment for International Peace.
Youngs, R. (2017). Introduction. In R. Youngs (Ed.), The Mobilization of Conservative Civil Society. Washington, DC: Carnegie Endowment for International Peace. |
12) |
Sunumlar
|
|
13) |
Sunumlar |
|
14) |
GENEL DEĞERLENDİRME |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. |
|
2) |
Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. |
|
3) |
Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. |
|
4) |
Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. |
|
5) |
Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. |
|
6) |
Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
7) |
Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. |
|
8) |
Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. |
|
9) |
Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
|
10) |
Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
|
11) |
Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |
|