YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LOG4437 | İnsani Yardım Lojistiği | Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi LEVENT AKSOY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yoktur. .. |
Dersin Amacı: | İnsanı yardım lojistiğinin önemi ve zorluklarının anlatılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Sosyal sorumluluk duygusu, Lojistiğin önemi ve değişik boyutları, Matematiksel modellerin sosyal olaylarda kullanımı. |
Bu ders insani yardım lojistiğini tanımlayan, bu süreçlerin zorluk ve öneminden bahseden bir derstir. İnsani yardımın organizasyon boyutundan başlıyarak, süreçler ve verilen hizmetler hakkında bilgi verir; yardım finansmanı, bilgi akışı ve yerel kapasiteler tartışılır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnsani Yardım nedir? Ne tür aktiviteleri içerir? | |
2) | Başarım ve Sorumluluk Analizi | |
3) | Satınalma | |
4) | Depolama ve Elleçleme | |
5) | Uluslararası Taşımacılık ve 3PL | |
6) | Dağıtım modelleri | |
7) | Koordinasyon ve Hesap sorulabilirlik | |
8) | Ara sınav | |
9) | Vaka Çalışmaları ve Proje dağıtımı | |
10) | Doğrusal Programlama Modelleri | |
11) | Gazeteci Çocuk Problemi | |
12) | Dağıtım problemleri | |
13) | Proje Sunumları | |
14) | Genel Tekrar ve Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Hocanın ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Notes provided by the instructor |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 5 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 1 | 45 | 45 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 147 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahiptir. | |
2) | Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | |
3) | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | |
4) | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
5) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | |
6) | Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
7) | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | |
8) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
9) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
10) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
12) | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |
14) | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |