REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV3612 | Deneyim Ekonomisinde Stratejik Markalama | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. HANDE BİLSEL |
Dersin Amacı: | Bu dersi tamamlayan öğrenciler, deneyim ekonomisinin tanım ve pratiklerinin temel bilgisine sahip olur, bölümdeki zorunlu derslere destek olarak farklı ve güncel bir pazarlama bakış açısı kazanır, marka yönetimi ile ilişkili stratejik ve güncel marka pratiklerini derinlemesine analiz ederek stratejik marka deneyim yönetiminin uygulamalarını derinlemesine ele alarak markalamanın deneyim ekonomisi içerisindeki işlevi ve uygulamaları üzerine uzmanlaşabilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Mal ve hizmet kategorilerindeki güncel pazarlama tekniklerini tanıyabilir 2) İş yaşamının güncel pratiklerini öğrenerek tüketiciyi yeni pazarlama paradigması içerisinde yeniden tanımlayabilir. 3) Markalama alanında stratejik düşüncesinin keskinleştirebilir. 4) Shoppertainment kavramını derinlemesine analiz ederek yeni bakışaçıları ve stratejiler geliştirebilir 5) Marka deneyimi kurgulamanın temel ilkelerini özümseyerek bir marka için deneyim stratejileri geliştirebilir. 6) Deneyimi temalaştırarak müşterilerle daha yakın ve etkin ilişkiler kurulması yönünde fikirler geliştirebilir. 7) Duyusal pazarlamanın temel bileşenlerini derinleştirip bütünleştirerek 360 derecelik bir müşteri ilişkileri yönetimim çerçevesinde etkin çıktı önerilerinde bulunabilir. |
Arz talep yönetimi, pazarlamanın temel ilkeleri, değişen pazar paradigmaları, tüketici davranışı, müşteri ilişkileri yönetimi, duyusal pazarlama, deneyimsel pazarlama, dönüştürücü deneyimlerle stratejik markalama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tüketici Davranışının Temel İlkeleri ve Değişen Tüketici | |
2) | Müşteri Deneyimi Pazarlama Kavram ve Yaklaşımları | |
3) | Duyusal Pazarlamanın Temel İlke ve Uygulamaları | |
4) | Dijital dönüşüm ve tüketim kültürüne etkisi | |
5) | Marka Kültürü ve Hikaye Anlatımı | |
6) | Empati kavramı çerçevesinde müşteri deneyimi planlaması | |
7) | Tüketiciye Duygusal Dokunuş Noktaları | |
8) | Phygital" Müşteri Deneyimi kavramının irdelenmesi | |
9) | Sosyo-dijital deneyim ve uygulamaları | |
10) | Müşteri Deneyimi Araştırma modelleri | |
11) | Projektif Yöntemler ve Etnografi | |
12) | Netnografi ve uygulamaları | |
13) | Yerel ve çok uluslu deneyimsel pazarlama uygulama ve örnekleri | |
14) | Dersin konularının bir tekrarı, yarıyıl sonu sınavı için uyarı ve yönlendirmeler. |
Ders Notları / Kitaplar: | Jim Joseph, The Experience Effect, AMACOM, 2010, NY Robin Landa, Designing Brand Experiences, Thomson, 2006, NY Joseph Pine & James Gilmore, Deneyim Ekonomisi, Optimist, 2011, İstanbul Kaan Varnalı, Müşteri Deneyimi, MediaCat, 2017, İstanbul |
Diğer Kaynaklar: | Shaz Smilansky, The Experiential Marketing: A Practical Guide to Interactive Brand Experiences, Kogan Page, 2009. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Ara Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 129 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek |