ADV3612 Strategic Branding in Experience EconomyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV3612 Deneyim Ekonomisinde Stratejik Markalama Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. HANDE BİLSEL
Dersin Amacı: Bu dersi tamamlayan öğrenciler, deneyim ekonomisinin tanım ve pratiklerinin temel bilgisine sahip olur, bölümdeki zorunlu derslere destek olarak farklı ve güncel bir pazarlama bakış açısı kazanır, marka yönetimi ile ilişkili stratejik ve güncel marka pratiklerini derinlemesine analiz ederek stratejik marka deneyim yönetiminin uygulamalarını derinlemesine ele alarak markalamanın deneyim ekonomisi içerisindeki işlevi ve uygulamaları üzerine uzmanlaşabilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mal ve hizmet kategorilerindeki güncel pazarlama tekniklerini tanıyabilir
2) İş yaşamının güncel pratiklerini öğrenerek tüketiciyi yeni pazarlama paradigması içerisinde yeniden tanımlayabilir.
3) Markalama alanında stratejik düşüncesinin keskinleştirebilir.
4) Shoppertainment kavramını derinlemesine analiz ederek yeni bakışaçıları ve stratejiler geliştirebilir
5) Marka deneyimi kurgulamanın temel ilkelerini özümseyerek bir marka için deneyim stratejileri geliştirebilir.
6) Deneyimi temalaştırarak müşterilerle daha yakın ve etkin ilişkiler kurulması yönünde fikirler geliştirebilir.
7) Duyusal pazarlamanın temel bileşenlerini derinleştirip bütünleştirerek 360 derecelik bir müşteri ilişkileri yönetimim çerçevesinde etkin çıktı önerilerinde bulunabilir.

Dersin İçeriği

Arz talep yönetimi, pazarlamanın temel ilkeleri, değişen pazar paradigmaları, tüketici davranışı, müşteri ilişkileri yönetimi, duyusal pazarlama, deneyimsel pazarlama, dönüştürücü deneyimlerle stratejik markalama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tüketici Davranışının Temel İlkeleri ve Değişen Tüketici
2) Müşteri Deneyimi Pazarlama Kavram ve Yaklaşımları
3) Duyusal Pazarlamanın Temel İlke ve Uygulamaları
4) Dijital dönüşüm ve tüketim kültürüne etkisi
5) Marka Kültürü ve Hikaye Anlatımı
6) Empati kavramı çerçevesinde müşteri deneyimi planlaması
7) Tüketiciye Duygusal Dokunuş Noktaları
8) Phygital" Müşteri Deneyimi kavramının irdelenmesi
9) Sosyo-dijital deneyim ve uygulamaları
10) Müşteri Deneyimi Araştırma modelleri
11) Projektif Yöntemler ve Etnografi
12) Netnografi ve uygulamaları
13) Yerel ve çok uluslu deneyimsel pazarlama uygulama ve örnekleri
14) Dersin konularının bir tekrarı, yarıyıl sonu sınavı için uyarı ve yönlendirmeler.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Jim Joseph, The Experience Effect, AMACOM, 2010, NY
Robin Landa, Designing Brand Experiences, Thomson, 2006, NY
Joseph Pine & James Gilmore, Deneyim Ekonomisi, Optimist, 2011, İstanbul
Kaan Varnalı, Müşteri Deneyimi, MediaCat, 2017, İstanbul
Diğer Kaynaklar: Shaz Smilansky, The Experiential Marketing: A Practical Guide to Interactive Brand Experiences, Kogan Page, 2009.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Ara Sınavlar 2 3 6
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek