BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LOG4004 | Denizyolları Organizasyonları Yönetimi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUBA TORU DELİBAŞI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amaçlarında biri denizcilik işleri yönetimi ve politika yapmada devletin rolüne genel bir bakış sağlamaktır. Denizcilik yönetimini kavramsal ve organizasyon yapısı açısından modern yönetim metotları ile incelemektir. Deniz nakliyatı ve taşımacılığı işlerinde rol alan kurumların (Birleşmiş Milletler, hükumetler arsı ve sivil toplum örgütlerin) organizasyon yapılarını ve birbirleriyle olan bağlarını uluslararası çerçevede incelemektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: 1. Denizcilik işleri yönetiminde ve politika oluşturmada devletin rolünü anlayacaklardır, 2. Denizcilik yönetimini, organizasyonunu ve idaresini anlayacaklardır. 3. Rasyonel planlama ve yeni işletme modelleri gibi modern yönetim metotlarını kullanabileceklerdir. 4. Risk yönetimi dahil olmak üzere deniz güvenliği ve denizcilik işleri yönetimini inceleyeceklerdir. |
1. Denizcilik Ekonomisi 2. Denizcilik Yönetimi ve Organizasyonu 3. Konteyner Lojistiği |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Deniz taşımacılığı ekonomisi ve finansı | |
2) | Deniz taşımacılığı ekonomisi ve finansı | |
3) | Deniz taşımacılığı kanunları | |
4) | Deniz taşımacılığı operasyonları | |
5) | Deniz taşımacılığı işletmesi | |
6) | Deniz taşımacılığı teknolojisi | |
7) | Deniz taşımacılığı ve çevre | |
8) | Denizcilik hizmetlerinin pazarlaması | |
9) | Limanlarının stratejik planlaması ve taşımacılık | |
10) | Limanların Stratejik planlanması ve taşımacılık | |
11) | Güvenlik, Kazalar ve Kriz Yönetimi | |
12) | Güvenlik, kazalar ve kriz yönetimi | |
13) | Risk Yönetimi | |
14) | Risk yönetimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Hocanın ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Lecture Notes |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir. | |
2) | Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek. | |
3) | Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak. | |
4) | Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek. | |
5) | Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek. | |
6) | Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak. | |
7) | Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak. | |
8) | Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak. | |
9) | İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak. | |
10) | Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak. |