FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LOG4004 | Denizyolları Organizasyonları Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUBA TORU DELİBAŞI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amaçlarında biri denizcilik işleri yönetimi ve politika yapmada devletin rolüne genel bir bakış sağlamaktır. Denizcilik yönetimini kavramsal ve organizasyon yapısı açısından modern yönetim metotları ile incelemektir. Deniz nakliyatı ve taşımacılığı işlerinde rol alan kurumların (Birleşmiş Milletler, hükumetler arsı ve sivil toplum örgütlerin) organizasyon yapılarını ve birbirleriyle olan bağlarını uluslararası çerçevede incelemektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: 1. Denizcilik işleri yönetiminde ve politika oluşturmada devletin rolünü anlayacaklardır, 2. Denizcilik yönetimini, organizasyonunu ve idaresini anlayacaklardır. 3. Rasyonel planlama ve yeni işletme modelleri gibi modern yönetim metotlarını kullanabileceklerdir. 4. Risk yönetimi dahil olmak üzere deniz güvenliği ve denizcilik işleri yönetimini inceleyeceklerdir. |
1. Denizcilik Ekonomisi 2. Denizcilik Yönetimi ve Organizasyonu 3. Konteyner Lojistiği |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Deniz taşımacılığı ekonomisi ve finansı | |
2) | Deniz taşımacılığı ekonomisi ve finansı | |
3) | Deniz taşımacılığı kanunları | |
4) | Deniz taşımacılığı operasyonları | |
5) | Deniz taşımacılığı işletmesi | |
6) | Deniz taşımacılığı teknolojisi | |
7) | Deniz taşımacılığı ve çevre | |
8) | Denizcilik hizmetlerinin pazarlaması | |
9) | Limanlarının stratejik planlaması ve taşımacılık | |
10) | Limanların Stratejik planlanması ve taşımacılık | |
11) | Güvenlik, Kazalar ve Kriz Yönetimi | |
12) | Güvenlik, kazalar ve kriz yönetimi | |
13) | Risk Yönetimi | |
14) | Risk yönetimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Hocanın ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Lecture Notes |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |