EKONOMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LOG4004 | Denizyolları Organizasyonları Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUBA TORU DELİBAŞI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amaçlarında biri denizcilik işleri yönetimi ve politika yapmada devletin rolüne genel bir bakış sağlamaktır. Denizcilik yönetimini kavramsal ve organizasyon yapısı açısından modern yönetim metotları ile incelemektir. Deniz nakliyatı ve taşımacılığı işlerinde rol alan kurumların (Birleşmiş Milletler, hükumetler arsı ve sivil toplum örgütlerin) organizasyon yapılarını ve birbirleriyle olan bağlarını uluslararası çerçevede incelemektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: 1. Denizcilik işleri yönetiminde ve politika oluşturmada devletin rolünü anlayacaklardır, 2. Denizcilik yönetimini, organizasyonunu ve idaresini anlayacaklardır. 3. Rasyonel planlama ve yeni işletme modelleri gibi modern yönetim metotlarını kullanabileceklerdir. 4. Risk yönetimi dahil olmak üzere deniz güvenliği ve denizcilik işleri yönetimini inceleyeceklerdir. |
1. Denizcilik Ekonomisi 2. Denizcilik Yönetimi ve Organizasyonu 3. Konteyner Lojistiği |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Deniz taşımacılığı ekonomisi ve finansı | |
2) | Deniz taşımacılığı ekonomisi ve finansı | |
3) | Deniz taşımacılığı kanunları | |
4) | Deniz taşımacılığı operasyonları | |
5) | Deniz taşımacılığı işletmesi | |
6) | Deniz taşımacılığı teknolojisi | |
7) | Deniz taşımacılığı ve çevre | |
8) | Denizcilik hizmetlerinin pazarlaması | |
9) | Limanlarının stratejik planlaması ve taşımacılık | |
10) | Limanların Stratejik planlanması ve taşımacılık | |
11) | Güvenlik, Kazalar ve Kriz Yönetimi | |
12) | Güvenlik, kazalar ve kriz yönetimi | |
13) | Risk Yönetimi | |
14) | Risk yönetimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Hocanın ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Lecture Notes |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. | |
2) | Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. | |
3) | Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. | |
4) | Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. | |
5) | Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. | |
6) | Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. | |
7) | İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. | |
8) | Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. | |
9) | Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. | |
10) | Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. | |
11) | Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. |