LOG3206 Silk Road LogisticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SAHNE SANATLARIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
SAHNE SANATLARI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LOG3206 İpek Yolunda Lojistik Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MEHMET SITKI SAYGILI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi LEVENT AKSOY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Anlatım  Grup Çalışması  Örnek Olay İnceleme  Problem Çözme  Bireysel Çalışma  Tartışma  Proje Hazırlama  Okuma  Teknoloji Destekli Öğrenme
Dersin Amacı: Bu, İpek Yolu'na odaklanarak uluslararası ticaret ve lojistiğin tarihi, teknolojik, kültürel, politik ve ekonomik yönlerini ele alan bir kurstur. Bu kursta, İpek Yolu gibi ticaret yollarının ekonomik faydalarına dayanarak neden var olduğu, teknolojik değişimlerin yardımıyla nasıl genişlediği ve dokundukları toplumlar üzerindeki etkilerinin ne olduğu gibi soruları yanıtlayacağız. Son olarak, tüm bunları akılda tutarak Çin'in mevcut Kuşak ve Yol Girişimini analiz edeceğiz.

Kurs, Dünya Ticareti ve ülkelerin ticaret stratejilerine bütünsel bir yaklaşım sunmaya çalışır. Bunu iyice anlamak için, ticaretin uzak yerlerden egzotik malları taşımakla başladığı ilk zamanlardan, bronz gibi stratejik malzemelerin ticaretine ve böylece küresel tedarik zincirlerinin nasıl oluştuğuna kadar başlamak gerekir. Çin gibi ülkeler, ticaretin önemini her zaman anlamış ve bunu ülke stratejilerine dahil etmiştir. Bu nedenle, kurs görünüşte ilgisiz konuların bir listesini sunar ancak her şeyi Çin'in Kuşak ve Yol Girişimi'ne bağlamaya çalışır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda şunları yapacaksınız:
-İnsan toplumlarında işbirliğinin ortaya çıkış nedenlerini, uluslararası ticaretin ve ticaret yollarının varlığını ve bunların hukuk ve etikle ilişkisini görebileceksiniz.
-Teknolojik ve yapısal yenilikler ile dünya ticareti arasındaki ilişkiyi anlayacaksınız.
-Dünya ticaretinin ve İpek Yolu'nun tarihini öğreneceksiniz.
-Günümüz dünya ticaretinin dinamiklerini anlayacaksınız.
-Çin'in Kuşak ve Yol Girişimi hakkında detaylı bilgi edineceksiniz.

Dersin İçeriği

Tarihi özellikleri olan bu yolda oluşan tedarik zincirinin küreselleşmeye etkileri, yolun doğası gereği ve küreselleşmenin getirdiği zorluklar ve olasılıklar üzerinde durulacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Taşımacılığın tarihi
2) Taşımacılığın tarihi
3) Erken uygarlıkların ve ticaret yollarının tarihi HW1 duyuruldu. 1 hafta içinde teslim edilecek
4) Erken uygarlıkların ve ticaret yollarının tarihi
5) Çin ve Uzak Doğu Tarihi
6) İpek Yolu'nun erken tarihi Vize ödevi duyurulmuştur. 2 hafta içinde teslim edilecektir
7) Deniz yollarının geliştirilmesi
8) Bugün dünya ticareti
9) Mevcut İpek Yolu
10) Kuşak ve Yol Girişimi HW2 duyuruldu. 1 hafta içinde teslim edilecek
11) Kuşak ve Yol Girişimi
12) Kuşak ve Yol Girişimi
13) Kuşak ve Yol Girişimi Final ödevi açıklandı. Teslim tarihi son gün.
14) Kuşak ve Yol Girişimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: There’s no one particular textbook for the course. Students are expected to research from various resources. /Ders için belirli bir ders kitabı yoktur. Öğrencilerin çeşitli kaynaklardan araştırma yapması beklenir.



Recommended material/Önerilen materyal:
-Çağrı Haksöz, Sridhar Seshadri, Ananth V. Iyer , 2011. Managing Supply Chains on the Silk Road: Strategy, Performance, and Risk, CRC, ISBN 9781439867204.
-Wikipedia: https://www.wikipedia.org
-NHK Documentary on the Ancient Silk Road: https://www.youtube.com/playlist?list=PLILRQ_uVCaoOtZ6Q6egVvUyEMhbN7OG9y
-CNA’s Documentary Series on the New Silk Road: https://www.youtube.com/playlist?list=PLbnMTcZEga8RRyTMl4pIAXjQNqsV1xVPM
-DW Documentary on the New Silk Road: https://www.youtube.com/watch?v=cUxw9Re-Z-E
-Other articles, websites, and videos will be mentioned during the class/Ders sırasında diğer makalelerden, web sitelerinden ve videolardan da bahsedilecektir.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6.8 95.2
Ödevler 14 1 14
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 151.2

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar.
2) Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar.
3) Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
4) Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
5) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
6) Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
7) Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler.
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler.
9) Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler.
10) Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler.
11) Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler.
12) İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler.
13) Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler.
14) Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.