LOG3206 Silk Road LogisticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LOG3206 İpek Yolunda Lojistik Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MEHMET SITKI SAYGILI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi LEVENT AKSOY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Anlatım  Grup Çalışması  Örnek Olay İnceleme  Problem Çözme  Bireysel Çalışma  Tartışma  Proje Hazırlama  Okuma  Teknoloji Destekli Öğrenme
Dersin Amacı: Bu, İpek Yolu'na odaklanarak uluslararası ticaret ve lojistiğin tarihi, teknolojik, kültürel, politik ve ekonomik yönlerini ele alan bir kurstur. Bu kursta, İpek Yolu gibi ticaret yollarının ekonomik faydalarına dayanarak neden var olduğu, teknolojik değişimlerin yardımıyla nasıl genişlediği ve dokundukları toplumlar üzerindeki etkilerinin ne olduğu gibi soruları yanıtlayacağız. Son olarak, tüm bunları akılda tutarak Çin'in mevcut Kuşak ve Yol Girişimini analiz edeceğiz.

Kurs, Dünya Ticareti ve ülkelerin ticaret stratejilerine bütünsel bir yaklaşım sunmaya çalışır. Bunu iyice anlamak için, ticaretin uzak yerlerden egzotik malları taşımakla başladığı ilk zamanlardan, bronz gibi stratejik malzemelerin ticaretine ve böylece küresel tedarik zincirlerinin nasıl oluştuğuna kadar başlamak gerekir. Çin gibi ülkeler, ticaretin önemini her zaman anlamış ve bunu ülke stratejilerine dahil etmiştir. Bu nedenle, kurs görünüşte ilgisiz konuların bir listesini sunar ancak her şeyi Çin'in Kuşak ve Yol Girişimi'ne bağlamaya çalışır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda şunları yapacaksınız:
-İnsan toplumlarında işbirliğinin ortaya çıkış nedenlerini, uluslararası ticaretin ve ticaret yollarının varlığını ve bunların hukuk ve etikle ilişkisini görebileceksiniz.
-Teknolojik ve yapısal yenilikler ile dünya ticareti arasındaki ilişkiyi anlayacaksınız.
-Dünya ticaretinin ve İpek Yolu'nun tarihini öğreneceksiniz.
-Günümüz dünya ticaretinin dinamiklerini anlayacaksınız.
-Çin'in Kuşak ve Yol Girişimi hakkında detaylı bilgi edineceksiniz.

Dersin İçeriği

Tarihi özellikleri olan bu yolda oluşan tedarik zincirinin küreselleşmeye etkileri, yolun doğası gereği ve küreselleşmenin getirdiği zorluklar ve olasılıklar üzerinde durulacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Taşımacılığın tarihi
2) Taşımacılığın tarihi
3) Erken uygarlıkların ve ticaret yollarının tarihi HW1 duyuruldu. 1 hafta içinde teslim edilecek
4) Erken uygarlıkların ve ticaret yollarının tarihi
5) Çin ve Uzak Doğu Tarihi
6) İpek Yolu'nun erken tarihi Vize ödevi duyurulmuştur. 2 hafta içinde teslim edilecektir
7) Deniz yollarının geliştirilmesi
8) Bugün dünya ticareti
9) Mevcut İpek Yolu
10) Kuşak ve Yol Girişimi HW2 duyuruldu. 1 hafta içinde teslim edilecek
11) Kuşak ve Yol Girişimi
12) Kuşak ve Yol Girişimi
13) Kuşak ve Yol Girişimi Final ödevi açıklandı. Teslim tarihi son gün.
14) Kuşak ve Yol Girişimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: There’s no one particular textbook for the course. Students are expected to research from various resources. /Ders için belirli bir ders kitabı yoktur. Öğrencilerin çeşitli kaynaklardan araştırma yapması beklenir.



Recommended material/Önerilen materyal:
-Çağrı Haksöz, Sridhar Seshadri, Ananth V. Iyer , 2011. Managing Supply Chains on the Silk Road: Strategy, Performance, and Risk, CRC, ISBN 9781439867204.
-Wikipedia: https://www.wikipedia.org
-NHK Documentary on the Ancient Silk Road: https://www.youtube.com/playlist?list=PLILRQ_uVCaoOtZ6Q6egVvUyEMhbN7OG9y
-CNA’s Documentary Series on the New Silk Road: https://www.youtube.com/playlist?list=PLbnMTcZEga8RRyTMl4pIAXjQNqsV1xVPM
-DW Documentary on the New Silk Road: https://www.youtube.com/watch?v=cUxw9Re-Z-E
-Other articles, websites, and videos will be mentioned during the class/Ders sırasında diğer makalelerden, web sitelerinden ve videolardan da bahsedilecektir.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6.8 95.2
Ödevler 14 1 14
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 151.2

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çevre Mühendisliği disiplini tarafından küresel, sosyal ve çevresel konularda sunulan çözüm önerilerinin çevresel etkilerini anlamak ve çok yönlü değerlendirmek için gereken kapsamlı eğitim ve bilgi birikimini oluşturmak.
2) Çevre Mühendisliği'nin ilgi alanlarına giren mühendislik problemlerinin çözümü, modern mühendislik teknikleri, yetenekleri ve araçları ile biyoloji, kimya, fizik, matematik, istatistik temel kavramlarını birleştirerek çevresel sistemleri değerlendirebilmek.
3) Belirlenmiş performans, maliyet, zaman, güvenlik ve kalite gereklilikleri ile birlikte hedefleri karşılamak üzere gerek mühendislik yaklaşımıyla çözümlenen sistemlerin gerekse doğal sistemlerin, özellikle planlama, bütüncül tasarım, uygulama ve işletme adımlarını da kapsayacak şekilde, Çevre Mühendisliği'ne dair sorunlarını tespit edebilmek, ve bu sorunlara çözüm üretebilmek.
4) Hava, su ve toprak sistemlerini analiz etmek üzere çalışmalar kurgulamak ve gerçekleştirmek, bu çalışmalar sonucunda ortaya çıkan verileri kullanarak çevre sağlığı üzerindeki etkileri belirleyebilmek.
5) Teknik konuları sözlü ve yazılı makale/raporlarla ifade edebilmek, önerilen çözümleri gerektiğinde teknik çizimlerle detaylı olarak anlatabilmek.
6) Modern araştırma teknik ve yöntemlerinin öğrenilerek gerekli bilgilere veritabanları, kütüphaneler ve diğer kaynakları kullanarak ulaşabilmek.
7) Avrupa İleri Düzey Bilgisayar Kullanım Lisans programı düzeyinde bilgisayar kullanabilmek, bu becerinin Çevre Mühendisliğinde kullanılabilecek diğer yazılım programlarıyla bütünleştirebilmek.
8) Bireysel veya çok-disiplinli takım çalışmalarını yürütebilmek üzere Avrupa Dil Kurumu tarafından onaylanan B1 seviyesi yabancı dil becerisine sahip olmak.
9) Profesyonel, sosyal ve etik sorumlulukların farkında olmak.
10) Çevre Mühendisliğinde girişimcilik ve yenilik kavramlarının farkında olmak ve benimsemek.
11) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek ve bu kavrama açık olmak
12) Çevre Mühendisliği faaliyet alanlarında devlet kurumlarının ve özel kuruluşların fonksiyonlarını ve sorumluluklarını kavramak.