Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. KEMAL YAŞAR DÖNMEZ
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Proje
Ders
Tartışma |
Dersin Amacı: |
Bu derste, uluslararası lojistikte deniz taşımacılığının özellikleri ve önemi ayrıntılı olarak ele alınmaktadır. Bu bağlamda, deniz taşımacılığı politikaları ve ülkelerin ticaret pozisyonları, pazar koşulları, konteyner taşımacılığı, filo ve liman yönetimi, operasyon maliyetleri ve navlun konuları için önemi derinlemesine incelenmektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oryantasyon
Ders Programı İncelemesi
Ve Beklentiler |
|
2) |
Küresel ekonomi ve ticarette deniz taşımacılığı |
Topic 1 |
3) |
Limanlarda kargo ve gemi operasyonları |
Topic 2 |
4) |
Filo yönetimi ve gemi seçimi |
Topic 3 |
5) |
Deniz taşımacılığı pazar yapısı |
Topic 4 |
6) |
Gemi işletme maliyetleri ve yönetimi |
Topic 5 |
7) |
Acentelik-Brokerlik hizmetleri |
Topic 6 |
8) |
Vize sınavı |
Ders yok |
9) |
Liner-Tramp nakliyesi ve fiyat oluşumu |
Topic 7 |
10) |
Konteyner taşımacılığı |
Topic 8 |
11) |
Öğrenci Sunumları |
Sunum listesinde ismi yazılı olan öğrenciler sunumlarını yaparlar. |
12) |
Öğrenci Sunumları |
Sunum listesinde ismi yazılı olan öğrenciler sunumlarını yaparlar. |
13) |
Öğrenci Sunumları |
Sunum listesinde ismi yazılı olan öğrenciler sunumlarını yaparlar. |
14) |
Öğrenci Sunumları |
Sunum listesinde ismi yazılı olan öğrenciler sunumlarını yaparlar. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|