Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders tanıtımı
Deniz ulaşımı ve global ekonomi
Araştırma raporları tanıtımı |
Birinci bölüm
Stopford, M. (2009) Maritime Economics, 3rd Edition, Routledge/Taylor and Francis, London. (ISBN: 978-0-415-27558-3, Paperback, 840 p.)
|
2) |
Kargo Taşımaıcılığı |
Bölüm 7-8, 17-18
Lumsden, K. R. L. (2007) Fundamentals of logistics, Compendium containing the chapters 1-2; 4; 7-8; 17-19, Division of Transportation and Logistics, Chalmers University of Technology. |
3) |
Deniz, hava ve boru hattı ulaşımı |
|
4) |
Yükleme ve intremodal taşımacılık |
|
5) |
Limanlar ve hinterland ulaşımı |
Bölüm 19
Lumsden, K. R. L. (2007) Fundamentals of logistics, Compendium containing the chapters 1-2; 4; 7-8; 17-19, Division of Transportation and Logistics, Chalmers University of Technology. |
6) |
Döküm yük ulaşımı ve özel kargolar |
Bölüm 11-12
Stopford, M. (2009) Maritime Economics, 3rd Edition, Routledge/Taylor and Francis, London. (ISBN: 978-0-415-27558-3, Paperback, 840 p.) |
7) |
Deniz araçları ve filo yönetimi ve operasyonu |
|
10) |
Genel kargo ulaştırması - Layner taşımacılığı |
Bölüm 13
Stopford, M. (2009) Maritime Economics, 3rd Edition, Routledge/Taylor and Francis, London. (ISBN: 978-0-415-27558-3, Paperback, 840 p.) |
12) |
Avrupa kısa deniz taşımacılığında esneklik ve özelleşme
Yarı-römorkların hinterland ulaşımı
Gemiler ve gemi yapımı |
|
13) |
Avrupa kısa deniz taşımacılığında esneklik ve özelleşme
Yarı-römorkların hinterland ulaşımı
Gemiler ve gemi yapımı |
Bölüm 14-15
Stopford, M. (2009) Maritime Economics, 3rd Edition, Routledge/Taylor and Francis, London. (ISBN: 978-0-415-27558-3, Paperback, 840 p.) |
14) |
Sürdürülebilir deniz ulaşımı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|