LOG3016 Shipping LogisticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LOG3016 Gemi Lojistiği Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: B.A
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TUBA TORU DELİBAŞI
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. KEMAL YAŞAR DÖNMEZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders uluslararası lojistik sistemlerinin dizaynı ve yönetiminde deniz nakliyatının özelliklerini ve önemini incelemektedir.Uluslararası deniz nakliyatı Türkiye'nin uluslararası ticareti açısından büyük önem taşımaktadır. Deniz nakliyatının kavramlarını ve ekonomisini anlamak Türkiye'nin ihracat ürünlerinin doğru fiyatlandırması için büyük önem taşımaktadır. Konteynerler konusunda nakliye grupları ve kartelleri sabit fiyat sistemi altında işlemektedirler. Bu tip yasal birleşmelerin avantajları ve dezavantajları derinlemesine incelenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin başarıyla tamamlayan öğrenciler, uluslararası nakliye ve lojistik hakkında muhtemel konular ve gelişmeler hakkında bağımsız ama mantıklı düşünmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olacaklardır.

Dersin İçeriği

Bu ders deniz taşımacılığının ticari ve lojistik boyutu üzerinde durmaktadır. Küresel tedarik zincirleri içerisinde deniz taşımacılığının rolünü ve gemilerin ticari işletimin analiz etmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı Deniz ulaşımı ve global ekonomi Araştırma raporları tanıtımı Birinci bölüm Stopford, M. (2009) Maritime Economics, 3rd Edition, Routledge/Taylor and Francis, London. (ISBN: 978-0-415-27558-3, Paperback, 840 p.)
2) Kargo Taşımaıcılığı Bölüm 7-8, 17-18 Lumsden, K. R. L. (2007) Fundamentals of logistics, Compendium containing the chapters 1-2; 4; 7-8; 17-19, Division of Transportation and Logistics, Chalmers University of Technology.
3) Deniz, hava ve boru hattı ulaşımı
4) Yükleme ve intremodal taşımacılık
5) Limanlar ve hinterland ulaşımı Bölüm 19 Lumsden, K. R. L. (2007) Fundamentals of logistics, Compendium containing the chapters 1-2; 4; 7-8; 17-19, Division of Transportation and Logistics, Chalmers University of Technology.
6) Döküm yük ulaşımı ve özel kargolar Bölüm 11-12 Stopford, M. (2009) Maritime Economics, 3rd Edition, Routledge/Taylor and Francis, London. (ISBN: 978-0-415-27558-3, Paperback, 840 p.)
7) Deniz araçları ve filo yönetimi ve operasyonu
10) Genel kargo ulaştırması - Layner taşımacılığı Bölüm 13 Stopford, M. (2009) Maritime Economics, 3rd Edition, Routledge/Taylor and Francis, London. (ISBN: 978-0-415-27558-3, Paperback, 840 p.)
12) Avrupa kısa deniz taşımacılığında esneklik ve özelleşme Yarı-römorkların hinterland ulaşımı Gemiler ve gemi yapımı
13) Avrupa kısa deniz taşımacılığında esneklik ve özelleşme Yarı-römorkların hinterland ulaşımı Gemiler ve gemi yapımı Bölüm 14-15 Stopford, M. (2009) Maritime Economics, 3rd Edition, Routledge/Taylor and Francis, London. (ISBN: 978-0-415-27558-3, Paperback, 840 p.)
14) Sürdürülebilir deniz ulaşımı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecture notes by the instructor
Diğer Kaynaklar: none

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Küçük Sınavlar 2 10 20
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 162

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.