LOG3016 Shipping LogisticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LOG3016 Gemi Lojistiği Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TUBA TORU DELİBAŞI
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. KEMAL YAŞAR DÖNMEZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders uluslararası lojistik sistemlerinin dizaynı ve yönetiminde deniz nakliyatının özelliklerini ve önemini incelemektedir.Uluslararası deniz nakliyatı Türkiye'nin uluslararası ticareti açısından büyük önem taşımaktadır. Deniz nakliyatının kavramlarını ve ekonomisini anlamak Türkiye'nin ihracat ürünlerinin doğru fiyatlandırması için büyük önem taşımaktadır. Konteynerler konusunda nakliye grupları ve kartelleri sabit fiyat sistemi altında işlemektedirler. Bu tip yasal birleşmelerin avantajları ve dezavantajları derinlemesine incelenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin başarıyla tamamlayan öğrenciler, uluslararası nakliye ve lojistik hakkında muhtemel konular ve gelişmeler hakkında bağımsız ama mantıklı düşünmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olacaklardır.

Dersin İçeriği

Bu ders deniz taşımacılığının ticari ve lojistik boyutu üzerinde durmaktadır. Küresel tedarik zincirleri içerisinde deniz taşımacılığının rolünü ve gemilerin ticari işletimin analiz etmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı Deniz ulaşımı ve global ekonomi Araştırma raporları tanıtımı Birinci bölüm Stopford, M. (2009) Maritime Economics, 3rd Edition, Routledge/Taylor and Francis, London. (ISBN: 978-0-415-27558-3, Paperback, 840 p.)
2) Kargo Taşımaıcılığı Bölüm 7-8, 17-18 Lumsden, K. R. L. (2007) Fundamentals of logistics, Compendium containing the chapters 1-2; 4; 7-8; 17-19, Division of Transportation and Logistics, Chalmers University of Technology.
3) Deniz, hava ve boru hattı ulaşımı
4) Yükleme ve intremodal taşımacılık
5) Limanlar ve hinterland ulaşımı Bölüm 19 Lumsden, K. R. L. (2007) Fundamentals of logistics, Compendium containing the chapters 1-2; 4; 7-8; 17-19, Division of Transportation and Logistics, Chalmers University of Technology.
6) Döküm yük ulaşımı ve özel kargolar Bölüm 11-12 Stopford, M. (2009) Maritime Economics, 3rd Edition, Routledge/Taylor and Francis, London. (ISBN: 978-0-415-27558-3, Paperback, 840 p.)
7) Deniz araçları ve filo yönetimi ve operasyonu
10) Genel kargo ulaştırması - Layner taşımacılığı Bölüm 13 Stopford, M. (2009) Maritime Economics, 3rd Edition, Routledge/Taylor and Francis, London. (ISBN: 978-0-415-27558-3, Paperback, 840 p.)
12) Avrupa kısa deniz taşımacılığında esneklik ve özelleşme Yarı-römorkların hinterland ulaşımı Gemiler ve gemi yapımı
13) Avrupa kısa deniz taşımacılığında esneklik ve özelleşme Yarı-römorkların hinterland ulaşımı Gemiler ve gemi yapımı Bölüm 14-15 Stopford, M. (2009) Maritime Economics, 3rd Edition, Routledge/Taylor and Francis, London. (ISBN: 978-0-415-27558-3, Paperback, 840 p.)
14) Sürdürülebilir deniz ulaşımı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecture notes by the instructor
Diğer Kaynaklar: none

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Küçük Sınavlar 2 10 20
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 162

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.