SEN3999 Mini ProjectBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MEKATRONİK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MEKATRONİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN3999 Mini Proje Bahar
Güz
0 6 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SERKAN AYVAZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin lisans programı boyunca öğrendiklerini bir proje ortamında birleştirmeleri ve uygulamaları için tasarlanmıştır. Dersin hedefleri arasında bilgi bulma ve özümleme, kaynakların tespiti ve tahsisi, akademik dürüstlük ve yapıcı eleştiri için deneyim ve farkındalık sağlamak bulunmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Bir proje çalışmasının temel aşamalarının sıralanması
II. Etkin bir literatür taraması gerçekleştirebilmek için eldeki kaynaklar arasından uygun olanların seçilmesi
III. Bir proje çalışmasını yürütmek için uygun ve etkin bir yöntem geliştirilmesi
IV Bir proje çalışmasının bulgularını iyi yazılmış bir rapor halinde özetlemesi.
V. Temel mühendislik kavramlarını kullanarak enerji sistemleri mühendisliği problemlerini çözmesi.
VI. Sorumluluk anlayışının geliştirilmesi.

Dersin İçeriği

Proje konusu seçimi, Kaynak araştırmasının yapılması, Teknik Rapor yazma yöntemi, Metodun uygulanması, Rapor yazımı, Sunum ve son raporun teslimi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Konu Seçimi
1) Ara rapor yazılması
2) Araştırma yöntemlerine giriş
3) Araştırma yöntemlerine giriş
4) Etkin literatür taraması yapma teknikleri
5) Bilimsel rapor yazım teknikleri
6) Kaynak araştırması
7) Yöntemin incelenmesi
8) Yöntemin incelenmesi
9) Ara rapor yazılması
10) Yöntemin uygulanması
11) Yöntemin uygulanması
12) Yöntemin uygulanması
13) Yöntemin uygulanması
14) Rapor yazılması ve sunum hazırlanması
15) Rapor yazılması ve sunum hazırlanması
16) Rapor ve sunum teslimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır.

To be provided by the lecturer.
Diğer Kaynaklar: Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır.

To be provided by the lecturer.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak.
2) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak,
3) İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak,
4) İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek,
5) Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek,
6) Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak,
7) Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek,
8) Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek,
9) Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek.
10) Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek,
11) Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak.
12) Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek,