MİMARLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN3999 | Mini Proje | Güz | 0 | 6 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SERKAN AYVAZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin lisans programı boyunca öğrendiklerini bir proje ortamında birleştirmeleri ve uygulamaları için tasarlanmıştır. Dersin hedefleri arasında bilgi bulma ve özümleme, kaynakların tespiti ve tahsisi, akademik dürüstlük ve yapıcı eleştiri için deneyim ve farkındalık sağlamak bulunmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bir proje çalışmasının temel aşamalarının sıralanması II. Etkin bir literatür taraması gerçekleştirebilmek için eldeki kaynaklar arasından uygun olanların seçilmesi III. Bir proje çalışmasını yürütmek için uygun ve etkin bir yöntem geliştirilmesi IV Bir proje çalışmasının bulgularını iyi yazılmış bir rapor halinde özetlemesi. V. Temel mühendislik kavramlarını kullanarak enerji sistemleri mühendisliği problemlerini çözmesi. VI. Sorumluluk anlayışının geliştirilmesi. |
Proje konusu seçimi, Kaynak araştırmasının yapılması, Teknik Rapor yazma yöntemi, Metodun uygulanması, Rapor yazımı, Sunum ve son raporun teslimi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Konu Seçimi | |
1) | Ara rapor yazılması | |
2) | Araştırma yöntemlerine giriş | |
3) | Araştırma yöntemlerine giriş | |
4) | Etkin literatür taraması yapma teknikleri | |
5) | Bilimsel rapor yazım teknikleri | |
6) | Kaynak araştırması | |
7) | Yöntemin incelenmesi | |
8) | Yöntemin incelenmesi | |
9) | Ara rapor yazılması | |
10) | Yöntemin uygulanması | |
11) | Yöntemin uygulanması | |
12) | Yöntemin uygulanması | |
13) | Yöntemin uygulanması | |
14) | Rapor yazılması ve sunum hazırlanması | |
15) | Rapor yazılması ve sunum hazırlanması | |
16) | Rapor ve sunum teslimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır. To be provided by the lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır. To be provided by the lecturer. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. | |
2) | Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. | |
3) | Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. | |
4) | Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. | |
5) | Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. | |
6) | İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. | |
7) | Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. | |
8) | Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir | |
9) | Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. | |
10) | Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |