SEN3999 Mini ProjectBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN3999 Mini Proje Bahar 0 6 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SERKAN AYVAZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin lisans programı boyunca öğrendiklerini bir proje ortamında birleştirmeleri ve uygulamaları için tasarlanmıştır. Dersin hedefleri arasında bilgi bulma ve özümleme, kaynakların tespiti ve tahsisi, akademik dürüstlük ve yapıcı eleştiri için deneyim ve farkındalık sağlamak bulunmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Bir proje çalışmasının temel aşamalarının sıralanması
II. Etkin bir literatür taraması gerçekleştirebilmek için eldeki kaynaklar arasından uygun olanların seçilmesi
III. Bir proje çalışmasını yürütmek için uygun ve etkin bir yöntem geliştirilmesi
IV Bir proje çalışmasının bulgularını iyi yazılmış bir rapor halinde özetlemesi.
V. Temel mühendislik kavramlarını kullanarak enerji sistemleri mühendisliği problemlerini çözmesi.
VI. Sorumluluk anlayışının geliştirilmesi.

Dersin İçeriği

Proje konusu seçimi, Kaynak araştırmasının yapılması, Teknik Rapor yazma yöntemi, Metodun uygulanması, Rapor yazımı, Sunum ve son raporun teslimi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Konu Seçimi
1) Ara rapor yazılması
2) Araştırma yöntemlerine giriş
3) Araştırma yöntemlerine giriş
4) Etkin literatür taraması yapma teknikleri
5) Bilimsel rapor yazım teknikleri
6) Kaynak araştırması
7) Yöntemin incelenmesi
8) Yöntemin incelenmesi
9) Ara rapor yazılması
10) Yöntemin uygulanması
11) Yöntemin uygulanması
12) Yöntemin uygulanması
13) Yöntemin uygulanması
14) Rapor yazılması ve sunum hazırlanması
15) Rapor yazılması ve sunum hazırlanması
16) Rapor ve sunum teslimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır.

To be provided by the lecturer.
Diğer Kaynaklar: Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır.

To be provided by the lecturer.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.