VCD2116 Motion GraphicsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD2116 Hareketli Grafikler Bahar 2 2 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK
Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Opsiyonel Program Bileşenleri: VCD2131 Hareketli İmge
Dersin Amacı: Dersin ana amacı video mecrasına bir giriş yapmak ve bu mecranın çağdaş kullanımlarını bizzat deneyimlemektir. Öğrenciler ilk olarak bir film fragmanı hazırlayarak, kurgu pratiği yapar ve ana akım sinemanın pazarlama iletişimini öğrenirler. Ardından deneysel sinemaya yaklaşıp, bir dizi video çekerek, bir kavramı veya bir duyguyu sinematografik bir şekilde ifade etmeye çalışırlar. Bir açılış jeneriği tasarlamak ise final projesi olup, öğrencilerin video kurgu ve grafik tasarım deneyimlerini bir ticari/artistik üründe bir araya getirir. Bu projeler sayesinde öğrenciler, hareketli görüntüyü kullanarak somut durumları ve soyut kavramları dışavurmayı tartışacak ve pratik etmiş olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sinema tarihi üzerinden kurgu kavramları ve yöntemlerini tanımak.
2) Hollywood tarzı kurgu ve film dilini kavramak
3) Tasarım fikirlerini bitmiş ürünlere dönüştürmek için gerekli kurgu ve hareketli grafik yazılımlarını kullanma becerisini edinmek.
4) Hikayeleri kısa filmlere dönüştürmek için gerekli çekim ve aydınlatma becerilerini edinmek.
5) Video mecrasının bir ifade biçimi olarak kavramak.
6) Kavramlar ve anlatılar üstüne zaman bazlı tasarım projeleri uygulamak.
7) Sinema etkisindeki video mecrasının mevcut eğilimlerinin farkına varmak.
8) Sinematografi deneyimi üzerinden kişisel bir film dili geliştirmek.
9) Açılış jenerikleri tarihçesi üzerinden deneysel sinema ve hareketli grafik kültürünü tanımak.
10) Açılış jeneriği tasarlayarak tipografi ve video arasındaki ilişkiyi kavramak.
11) Bir ticari video projesi için zaman ve süreç yönetimi becerisini edinmek.

Dersin İçeriği

Ders üç bölümde yapılandırılmıştır. İlk bölüm Hollywood eğilimleri ve MTV tarzı kurguya odaklanır. Öğrenciler bir uzun metraj film seçerek, yeniden kurgulama, janrını değiştirme ve miksleme yöntemi ile bir fragman ve bir teaser hazırlarlar. Doğrusal olmayan kurgu pratiği kazanmanın yanı sıra öğrenciler sinemasal sınırlar ile bir anlatı oluşturmayı deneyimlemiş olurlar. Gerilim ve drama oluşturmak için kurgu araçlarından faydalanılır. İkinci bölüm deneysel sinemaya odaklanır. Bir duyguyu bir atmosfer kurarak ifade etmek için video mecrası ile sinematografik anlatı biçimleri kullanılır. Öğrenciler kendilerinden yola çıkarak bir konsept geliştirir ve buna yönelik kısa videolar çeker. Görüntülerle sesi ve müziği ilişkilendirmek projenin diğer önemli ayağıdır. Dersin son bölümü ise bir açılış jeneriği tasarımı üzerinden video ve grafiği birleştirir. Ticari bir video projesinin tüm aşamaları tartışılır ve uygulanır. Süreç boyunca açılış jeneriklerinin deneysel ve artistik boyutları vurgulanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Introduction to course: review of the syllabus Screening: Cutting Edge Discussing editing process through cinema history
2) 2. CUT / promoting a film P1.Making a Trailer & Teaser crash course Adobe Premiere
3) 3. Working on Project1 building tension/drama through editing first cuts / getting feedbacks
4) 4. Working on Project1 building tension/drama through music & sound draft cuts / getting feedbacks
5) 5. Working on Project1: final cuts building tension/drama through titles & effects final cuts / getting feedbacks
6) 6. CAMERA / framing motion P2.Senses of Film crash course DSLRs
7) 7. Working on Project2 building up a concept/narrative through space & time first cuts / getting feedbacks
8) 8. Working on Project2 synchronizing music with rhythm and atmosphere draft cuts / getting feedbacks
9) 9. Working on Project2 experimenting video effects to express feelings final cuts / getting feedbacks
10) 10. CREATE / prelude to a film P3.Designing Main Titles crash course Adobe After Effects
11) 11. Working on Project3 making style sheets / concept-boards
12) 12. Working on Project3 making story-boards / style frames
13) 13. Working on Project3 test shots / design sketches / rough cuts
14) 14. Working on Project3 final cuts / music & sound / retouches

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Motion Graphic Design: Applied History and Aesthetics

Diğer Kaynaklar: - Film Form & Film Sense
- In the Blink of an Eye
- Film, Form & Culture
- Motion Design: Moving Graphics for TV, Music Video,
- Master Shots & Film Editing
- Creative Motion Graphic Titling for Film, Video & Web
- From Still to Motion

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 5 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Uygulama 5 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 112
Final 1 4
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. 5
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. 5
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. 4
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. 5
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. 5
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. 4
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. 5
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. 5
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. 5
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. 4
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. 4
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. 3
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. 5
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 4