ENM4112 Technology and Industrial StrategyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENM4112 Teknoloji ve Endüstriyel Strateji Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ALPER CAMCI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin teknolojik değişim ve rekabet arasındaki ilişkiye dair farkındalıklarını ve bilgilerini geliştirmek üzere tasarlanmıştır. Bu ders boyunca öğrenciler teknolojik değişime sektör ve ulusal düzeyde rekabet stratejileri açısından bakacak dolayısıyla sadece mikro düzeyde değil makro düzeyde teknolojik değişim ve iktisadi rekabet arasındaki ilişkiye odaklanacaklardır. Sektörel ve ulusal düzeyde rekabet stratejileri teknolojik değişimler ile birlikte değişmektedir. Bu derste amaç teknoloji ve sektörel rekabet ilişkisine farklı yaklaşımların incelenmesi ve bu sayede öğrencilerin teknolojik yeniliklerin sektörel ve ulusal rekabet üzerine etkileri hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmalarıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda öğrencilerin aşağıdaki kazanımları elde etmeleri beklenmektedir:
I. Teknolojik yenilik ve rekabet gücü arasındaki ilişkiyi sektörel ve ulusal düzeyde inceleyen farklı yaklaşım ve teorileri öğrenmesi
II. Ulusal, sektörel ve bölgesel yenilik sistemlerini ve bu sistemlerin temel unsurlarını; bu unsurlara yönelik sektörel ve ulusal yenilik politikalarının önemini kavraması
III. Ağlar ve ağ ekonomisi konusunda bilgi sahibi olması
IV. Teknoloji transferi ve transferi süreçlerine aşina olması ve bunları yönetebilmesi
V. Gelişmekte olan ülkelerdeki yenilik, teknoloji geliştirme ve teknoloji transferi sorunları hakkında fikir sahibi olması

Dersin İçeriği

Derste ilk olarak teknolojik yenilik ve rekabet arasındaki ilişki üzerinde durulacaktır. Sonrasında ise sektörel ve ulusal düzeyde teknolojik yenilikler ve rekabet arasındaki ilişkilere odaklanan farklı teoriler ve yaklaşımlar tartışılacaktır. Burada özellikle yenilik sistemi yaklaşımı ele alınacaktır. Yenilik sistemi yaklaşımından sonra kümelenme ve yenilik ağları; bunların teknolojinin öğrenilmesi ve yenilik süreçlerine etkileri üzerinde durulacaktır. Bu ders içinde ayrıca uluslararası teknoloji transferi, üniversite sanayi ilişkileri üzerinde de durulacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Teknolojik yenilikler ve sanayi stratejisine giriş Yok
2) Kümelenme ve sanayi kolları Ders notları
3) Yüksek-teknoloji kümelenmeleri ve rekabet Ders notları
4) Yenilik sistemleri Ders notları
5) Ulusal yenilik sistemi Ders notları
6) Sektörel yenilik sistemi Ders notları
7) Bölgesel yenilik sistemleri Ders notları
8) Ara sınav Ara sınav hazırlık
9) Teknoloji transferi Ders notları
10) Ağlar: firmalar neden yenilik ağlarına girmek ister. Ders notları
11) Teknoloji ve firma ağları Ders notları
12) Ağ yapıları Ders notları
13) Dönem sonu proje sunumları Sunum için hazırlık
14) Dönem sonu proje sunumları Sunum için hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları ve sunumlar.
Fagerberg, J., Mowery, D.C. & Nelson, R.R. (2006). Oxford Handbook of Innovation, Oxford University Press, NY.
Diğer Kaynaklar: Porter, M. (1998). Clusters and the new economics of competition
Saxenian, AL. (1994). Regional advantage: culture and competition at Silicon Valley and Route 128
Lundvall, BA. (1992). National Systems of Innovation: Toward a Theory of Innovation and Interactive Learning .
Edquist, C. (1997). Systems of Innovation: Technologies, Institutions and Organizations

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 10
Sunum 1 % 5
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 1 25 25
Ödevler 2 4 8
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.