BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMP3999 | Mini Proje | Bahar | 0 | 6 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ECE GELAL SOYAK |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NAFİZ ARICA Doç. Dr. CEMAL OKAN ŞAKAR Doç. Dr. TEVFİK AYTEKİN Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin lisans programı boyunca öğrendiklerini bir proje ortamında birleştirmeleri ve uygulamaları için tasarlanmıştır. Ders Bilgisayar Mühendisliği öğrencilerine Teknik Proje Önerisi ve Teknik Raporunun yazılması ve sunulması, bilimsel bir çalışmanın tasarımı, gerçekleştirilmesi ve tasarımı, ve bir ürün (yazılım, algoritma, sistem) geliştirme sürecininin uygulanması konularında bir deneyim sunmayı amaçlamaktadır. Dersin diğer hedefleri arasında bilgi bulma ve özümleme, kaynakların tespiti ve tahsisi, iş ahlakı, akademik dürüstlük ve yapıcı eleştiri için deneyim ve farkındalık sağlamak bulunmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Bilgisayar sistemlerin tasarım, analiz ve değerlendirmesi için bilgisayar mühendisliğinin temel ilkelerini uygulama, 2) Belirli bir proje çalışmasını yürütmek için uygun ve etkin bir yöntem geliştirme. 3) Tekrarlanabilir sonuçlar elde etmek için bir uygulama (çözüm) yöntemi geliştirme, 4) Bir proje çalışmasının bulgularını iyi yazılmış bir rapor halinde özetleme, 5) Etkin sözlü sunum yapma yetkinliğini gösterme, 6) Yaşam boyu öğrenme sürecinde eğitim ihtiyacını tanıma, 7) Akademik dürüstlik kavaramını geliştirme, 8) Bir projenin gereksinimlerini karşılayacak bir deneysel sistemi, projenin bileşenlerini tasarlama, ve 9) Bilgisayar mühendisliği problemlerini temel mühendislik kavramlarını kullanarak çözme. |
Proje kavramı, Teknik Rapor yazma yöntemi, Proje konusu seçimi, Bir kaynak araştırmasının yapılması, Metodun uygulanması, Rapor yazımı, Etkin sunum yapma yöntemleri, Sunum ve son raporun teslimi. Dersin öğretim yöntemleri şu şekildedir: - Okuma - Problem Çözme - Uygulama - Tartışma - Proje Hazırlama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mini proje kavramının açıklanması ve çalışma konusunun genel olarak tanımlanması | |
2) | Çalışma konusunun belirlenmesi için araştırma yapılması | |
3) | Kaynak araştırması | |
4) | Yöntemin belirlenmesi ve incelenmesi | |
5) | Proje kapsamının netleştirilmesi | |
6) | Yöntemin uygulanması | |
7) | Yöntemin uygulanması | |
8) | Ara sunum yapılması | |
9) | Yöntemin uygulanması | |
10) | Yöntemin uygulanması | |
11) | Rapor yazma kurallarının incelenmesi | |
12) | Yöntemin uygulanması | |
13) | Rapor yazımı | |
14) | Sunum ve rapor teslimi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 2 | % 45 |
Final | 1 | % 55 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer | 2 | 14 | 28 |
Rapor Teslimi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 155 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 5 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 4 |
4) | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 4 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 4 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 4 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 3 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 3 |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |