POV4353 Media Arts ExperiencesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV4353 Medya Sanatları Deneyimleri Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders video haritalandırma yöntemi ve etkileşime odaklanarak öğrencileri yeni teknolojilerle tanıştırıp yaratıcı içerikli projelerini çok çeşitli medya ve formatlarda üretmelerine aracı olmayı hedefler. Dersinin öncelikli amacı, öğrencileri ezber bozan sergileme teknikleriyle tanıştırmak, belirlenen konseptlere göre yeni medya yöntemleri keşfetmek, mekan-konsept ilişkisini yeni medyalar üzerinden etüd etmek, görsel içerik yönetimi dijital olarak öğrenciler tarafından gerçekleştirilen video, fotoğraf ve grafikleri -istisnai durumlara göre audio dosyalarını- yeni medya yöntemleriyle yorumlanmış enstalasyonlara dönüştürmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Konsept oluşturup bunugörsel, işitsel, etkileşimli hale getirebilmek.

2. Özellikle etkileşime ihtiyaç duyulan alanlara, pazara ve insan psikolojisine dair farkındalık kazanmak.

3. Farklı medyaları kullanma becerisi kazanmak.

4. Genel geçer sergileme formatlarının dışında yaratıcı projeler geliştirebilmek.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları ve kaynaklar her hafta duyruluacak ve gerekli olduğunda dağıtılacaktır.
Sonic Acts XIV Traveling Time
Websiteleri ve DVDler
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 20
Uygulama 1 % 20
Ödev 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematiksel ve fiziksel konularda bilgi sahibi olmak,
2) Ofis ortamında gerekli yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak
3) Yazılım ile ilgili temel kavramları, ilke ve esasları açıklayabilmek ve geliştirmek
4) Bilgisayar alanındaki alet, makine ve araç gereci tanıma ve kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olarak gerekli durumlarda sistem kurulum ve bakımını yapabilmek
5) Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek,
6) Yazılımda gerekli veritabanı kurulum, bakım, kontrollerini yapabilmek,
7) Masaüstü ve internet programcılığında grafiksel ve animasyon tasarımlar gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip olmak,
8) Internet projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olmak
9) Proje geliştirme, ekip çalışması, yazılım ve donanım geliştirme bilgi ve becerisine sahip olmak
10) İşletim ve ağ sistemleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olmak, kurulum, bakım ve onarım yapabilmek