Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve Tanışma |
|
2) |
Yeni Dalganın Politikası: Fransız Yeni Dalgası |
Film:
Jean-Luc Godard - Pierrot le Fou |
3) |
Sanatsal Dışavurum ve Yeni Alman Sineması |
Film:
Wim Wenders - Paris Texas (1984) |
4) |
İngiliz Özgür Sineması: Kızgın Adamlar |
Film:
Lindsay Anderson - If... (1968) |
5) |
Sosyalist Devlet ve Çek Yeni Dalgası |
Film:
Jaromil Jires - The Joke (1969) |
6) |
Çöpün Estetiği ve Brezilya Yeni Sineması |
Film:
Glauber Rocha - Terra em Transe (1967) |
7) |
Üçüncü Sinema |
Film:
Fernando Solanas - Sur (1988) |
8) |
Eleştirmen Olarak Yönetmen: Japon Yeni Dalgası |
Film:
Nagisa Oshima - Night and Fog in Japan (1960) |
9) |
Bellek ve Arzu: Çin Beşinci Nesil |
Film:
Tian Zhuangzhuang - The Blue Kite (1993)
|
10) |
Gündelik Hayatın Şiiri: İran Yeni Dalgası |
Film:
Jafar Panahi - This is not a Film |
11) |
Paralel Sinema: Hint Yeni Dalgası |
Film:
Satyajit Ray - The Apu Trilogy Pather Panchali (1955) |
12) |
Gerçekçi Hayat Hikayeleri: Tayvan Yeni Dalgası |
Film:
Tsai Ming-Liang- Rebels of the Neon God (1992) |
13) |
Postmodernizm ve Sinema: Yeni Hollywood |
Film:
Woody Allen - Whatever Works (2009) |
14) |
Bellek ve Aidiyet: Yeni Türkiye Sineması |
Film:
Nuri Bilge Ceylan - Bir Zamanlar Anadolu'da
Zeki Demirkubuz - Üçüncü Sayfa |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. |
|
2) |
Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. |
|
3) |
Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. |
|
4) |
Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. |
|
5) |
Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. |
|
6) |
Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
7) |
Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. |
|
8) |
Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. |
|
9) |
Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
|
10) |
Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
|
11) |
Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |
|