FTV4991 New Wave CinemasBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FOTOĞRAFÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FOTOĞRAF
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV4991 Yeni Akım Sinemalar Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL EDA ÖZGÜL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL EDA ÖZGÜL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı dünyada 1950'lerden sonra gelişen yeni dalga sinemaları metinlerarası bir perspektifle değerlendirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
i. dünyadaki yeni dalga sinemalar hakkında bilgi edinir.
ii. farklı ülkelerin yeni dalga sinemalarıyla dönemin tarihsel, politik ve kültürel koşulları arasında bağlantılar kurabilir.
iii. filmlerden yola çıkarak yaratıcı tartışmalar yapabilir.
iv. filmleri farklı teorik perspektiflerden okumayı öğrenir.

Dersin İçeriği

Bu derste, 1950'lerden sonra dünyada gelişen yeni dalga sinemaların sosyo-kültürel, tarihsel ve ideolojik bağlamı üzerine odaklanılmaktadır. Her dalgadan seçilen filmlerin anlatı yapıları ve içerikleri farklı kuramsal perspektiflerden değerlendirilmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Tanışma
2) Yeni Dalganın Politikası: Fransız Yeni Dalgası Film: Jean-Luc Godard - Pierrot le Fou
3) Sanatsal Dışavurum ve Yeni Alman Sineması Film: Wim Wenders - Paris Texas (1984)
4) İngiliz Özgür Sineması: Kızgın Adamlar Film: Lindsay Anderson - If... (1968)
5) Sosyalist Devlet ve Çek Yeni Dalgası Film: Jaromil Jires - The Joke (1969)
6) Çöpün Estetiği ve Brezilya Yeni Sineması Film: Glauber Rocha - Terra em Transe (1967)
7) Üçüncü Sinema Film: Fernando Solanas - Sur (1988)
8) Eleştirmen Olarak Yönetmen: Japon Yeni Dalgası Film: Nagisa Oshima - Night and Fog in Japan (1960)
9) Bellek ve Arzu: Çin Beşinci Nesil Film: Tian Zhuangzhuang - The Blue Kite (1993)
10) Gündelik Hayatın Şiiri: İran Yeni Dalgası Film: Jafar Panahi - This is not a Film
11) Paralel Sinema: Hint Yeni Dalgası Film: Satyajit Ray - The Apu Trilogy Pather Panchali (1955)
12) Gerçekçi Hayat Hikayeleri: Tayvan Yeni Dalgası Film: Tsai Ming-Liang- Rebels of the Neon God (1992)
13) Postmodernizm ve Sinema: Yeni Hollywood Film: Woody Allen - Whatever Works (2009)
14) Bellek ve Aidiyet: Yeni Türkiye Sineması Film: Nuri Bilge Ceylan - Bir Zamanlar Anadolu'da Zeki Demirkubuz - Üçüncü Sayfa

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 8 8
Rapor Teslimi 1 10 10
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi.
2) Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
3) Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi.
4) Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek.
5) Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi.
6) Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi.
7) Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek.
8) Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi.
9) Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi.
10) Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi.
11) Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
12) Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi.
13) Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi.
14) İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma.