Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve Tanışma |
|
2) |
Yeni Dalganın Politikası: Fransız Yeni Dalgası |
Film:
Jean-Luc Godard - Pierrot le Fou |
3) |
Sanatsal Dışavurum ve Yeni Alman Sineması |
Film:
Wim Wenders - Paris Texas (1984) |
4) |
İngiliz Özgür Sineması: Kızgın Adamlar |
Film:
Lindsay Anderson - If... (1968) |
5) |
Sosyalist Devlet ve Çek Yeni Dalgası |
Film:
Jaromil Jires - The Joke (1969) |
6) |
Çöpün Estetiği ve Brezilya Yeni Sineması |
Film:
Glauber Rocha - Terra em Transe (1967) |
7) |
Üçüncü Sinema |
Film:
Fernando Solanas - Sur (1988) |
8) |
Eleştirmen Olarak Yönetmen: Japon Yeni Dalgası |
Film:
Nagisa Oshima - Night and Fog in Japan (1960) |
9) |
Bellek ve Arzu: Çin Beşinci Nesil |
Film:
Tian Zhuangzhuang - The Blue Kite (1993)
|
10) |
Gündelik Hayatın Şiiri: İran Yeni Dalgası |
Film:
Jafar Panahi - This is not a Film |
11) |
Paralel Sinema: Hint Yeni Dalgası |
Film:
Satyajit Ray - The Apu Trilogy Pather Panchali (1955) |
12) |
Gerçekçi Hayat Hikayeleri: Tayvan Yeni Dalgası |
Film:
Tsai Ming-Liang- Rebels of the Neon God (1992) |
13) |
Postmodernizm ve Sinema: Yeni Hollywood |
Film:
Woody Allen - Whatever Works (2009) |
14) |
Bellek ve Aidiyet: Yeni Türkiye Sineması |
Film:
Nuri Bilge Ceylan - Bir Zamanlar Anadolu'da
Zeki Demirkubuz - Üçüncü Sayfa |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |