FTV4991 New Wave CinemasBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV4991 Yeni Akım Sinemalar Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL EDA ÖZGÜL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL EDA ÖZGÜL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı dünyada 1950'lerden sonra gelişen yeni dalga sinemaları metinlerarası bir perspektifle değerlendirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
i. dünyadaki yeni dalga sinemalar hakkında bilgi edinir.
ii. farklı ülkelerin yeni dalga sinemalarıyla dönemin tarihsel, politik ve kültürel koşulları arasında bağlantılar kurabilir.
iii. filmlerden yola çıkarak yaratıcı tartışmalar yapabilir.
iv. filmleri farklı teorik perspektiflerden okumayı öğrenir.

Dersin İçeriği

Bu derste, 1950'lerden sonra dünyada gelişen yeni dalga sinemaların sosyo-kültürel, tarihsel ve ideolojik bağlamı üzerine odaklanılmaktadır. Her dalgadan seçilen filmlerin anlatı yapıları ve içerikleri farklı kuramsal perspektiflerden değerlendirilmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Tanışma
2) Yeni Dalganın Politikası: Fransız Yeni Dalgası Film: Jean-Luc Godard - Pierrot le Fou
3) Sanatsal Dışavurum ve Yeni Alman Sineması Film: Wim Wenders - Paris Texas (1984)
4) İngiliz Özgür Sineması: Kızgın Adamlar Film: Lindsay Anderson - If... (1968)
5) Sosyalist Devlet ve Çek Yeni Dalgası Film: Jaromil Jires - The Joke (1969)
6) Çöpün Estetiği ve Brezilya Yeni Sineması Film: Glauber Rocha - Terra em Transe (1967)
7) Üçüncü Sinema Film: Fernando Solanas - Sur (1988)
8) Eleştirmen Olarak Yönetmen: Japon Yeni Dalgası Film: Nagisa Oshima - Night and Fog in Japan (1960)
9) Bellek ve Arzu: Çin Beşinci Nesil Film: Tian Zhuangzhuang - The Blue Kite (1993)
10) Gündelik Hayatın Şiiri: İran Yeni Dalgası Film: Jafar Panahi - This is not a Film
11) Paralel Sinema: Hint Yeni Dalgası Film: Satyajit Ray - The Apu Trilogy Pather Panchali (1955)
12) Gerçekçi Hayat Hikayeleri: Tayvan Yeni Dalgası Film: Tsai Ming-Liang- Rebels of the Neon God (1992)
13) Postmodernizm ve Sinema: Yeni Hollywood Film: Woody Allen - Whatever Works (2009)
14) Bellek ve Aidiyet: Yeni Türkiye Sineması Film: Nuri Bilge Ceylan - Bir Zamanlar Anadolu'da Zeki Demirkubuz - Üçüncü Sayfa

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 8 8
Rapor Teslimi 1 10 10
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3