FTV4991 New Wave CinemasBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV4991 Yeni Akım Sinemalar Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL EDA ÖZGÜL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL EDA ÖZGÜL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı dünyada 1950'lerden sonra gelişen yeni dalga sinemaları metinlerarası bir perspektifle değerlendirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
i. dünyadaki yeni dalga sinemalar hakkında bilgi edinir.
ii. farklı ülkelerin yeni dalga sinemalarıyla dönemin tarihsel, politik ve kültürel koşulları arasında bağlantılar kurabilir.
iii. filmlerden yola çıkarak yaratıcı tartışmalar yapabilir.
iv. filmleri farklı teorik perspektiflerden okumayı öğrenir.

Dersin İçeriği

Bu derste, 1950'lerden sonra dünyada gelişen yeni dalga sinemaların sosyo-kültürel, tarihsel ve ideolojik bağlamı üzerine odaklanılmaktadır. Her dalgadan seçilen filmlerin anlatı yapıları ve içerikleri farklı kuramsal perspektiflerden değerlendirilmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Tanışma
2) Yeni Dalganın Politikası: Fransız Yeni Dalgası Film: Jean-Luc Godard - Pierrot le Fou
3) Sanatsal Dışavurum ve Yeni Alman Sineması Film: Wim Wenders - Paris Texas (1984)
4) İngiliz Özgür Sineması: Kızgın Adamlar Film: Lindsay Anderson - If... (1968)
5) Sosyalist Devlet ve Çek Yeni Dalgası Film: Jaromil Jires - The Joke (1969)
6) Çöpün Estetiği ve Brezilya Yeni Sineması Film: Glauber Rocha - Terra em Transe (1967)
7) Üçüncü Sinema Film: Fernando Solanas - Sur (1988)
8) Eleştirmen Olarak Yönetmen: Japon Yeni Dalgası Film: Nagisa Oshima - Night and Fog in Japan (1960)
9) Bellek ve Arzu: Çin Beşinci Nesil Film: Tian Zhuangzhuang - The Blue Kite (1993)
10) Gündelik Hayatın Şiiri: İran Yeni Dalgası Film: Jafar Panahi - This is not a Film
11) Paralel Sinema: Hint Yeni Dalgası Film: Satyajit Ray - The Apu Trilogy Pather Panchali (1955)
12) Gerçekçi Hayat Hikayeleri: Tayvan Yeni Dalgası Film: Tsai Ming-Liang- Rebels of the Neon God (1992)
13) Postmodernizm ve Sinema: Yeni Hollywood Film: Woody Allen - Whatever Works (2009)
14) Bellek ve Aidiyet: Yeni Türkiye Sineması Film: Nuri Bilge Ceylan - Bir Zamanlar Anadolu'da Zeki Demirkubuz - Üçüncü Sayfa

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 8 8
Rapor Teslimi 1 10 10
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek