Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bellek çalışmalarına giriş |
|
2) |
Bellek ve Tarih
Hatırlamanın Önemi |
|
3) |
Kolektif Bellek
Halbwachs'ın Kolektif Bellek Kuramı ve kültürel ürünler üzerine tartışma |
|
4) |
Tarih ve Kişisel Bellek
Travma Anıları üzerine tartışma |
Travma edebiyatı üzerine okuma |
5) |
Ulus ve Hatırlama |
Julian Barnes'ın İngiltere İngiltere'ye Karşı adlı kitabı okunacak |
6) |
Zaman ve Hatırlama |
Zaman ve hatırlama ile ilgili sanatsal ve/veya kültürel ürünlerden örnekler bulunacak. |
7) |
Mekan ve Hatırlama
|
|
8) |
Modernite ve Hatırlama |
|
9) |
Sergi Ziyareti ve Sergi Üzerine Tartışma |
|
10) |
Bellek Alanları |
Okuma: Pierre Nora - Bellek Mekanları |
11) |
Bellek Alanları: Tarihsel Alanlar, Müzeler, Anma Mekanları |
Bir bellek alanını ziyaret |
12) |
Sinema, Fotoğraf ve Bellek |
Alain Resnais'nin Last Year at Marienbad film izlenecek |
13) |
Sanat, Mimari ve Bellek |
|
14) |
Medya ve Hatırlama |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. |
|
2) |
Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. |
|
3) |
Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. |
|
4) |
Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
|
5) |
Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. |
|
6) |
İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. |
|
7) |
Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. |
|
8) |
Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir |
|
9) |
Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. |
|
10) |
Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
|