FTV3982 Art and MemoryBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV3982 Sanat ve Bellek Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL EDA ÖZGÜL
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin çağdaş toplumdaki bellek ve kolektif/kültürel bellek anlayışlarına sanat ürünlerinin tartışılması aracılığıyla eleştirel bir bakış kazanmalarını hedeflemektedir. Öğrencilerin kimlik, modernite ve adalet kavramları ekseninde farklı hatırlama biçimleri ve farklı bellek anlayışları hakkında bilgi kazanmaları amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
i. Belleğe farklı yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olacaklar
ii. Bellek kuramlarını öğrenecekler
iii. Farklı anlatı biçimleriyle bellek ilişkisini çözümleme becerisi kazanacaklar
iv. Modern hatırlama rejimi konusunda bilgi edinecekler
v. Zaman, mekan, ulus, modernite gibi kavramları hatırlama ekseninde düşünme yetisi kazanacaklar
vi. İletişim araçları, sanat, mimari, sinema ve fotoğrafı bellek anlayışı ekseninde çözümleyebileceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu derste, bellek ve hatırlama meseleleri sosyo-ekonomik, kültürel ve sanatsal boyutlarıyla ele alınmaktadır. Hatırlama ve unutma ile ilgili sorular sinema, sanat, mimari, edebiyat, fotoğraf ve tarih ekseninde tartışılmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bellek çalışmalarına giriş
2) Bellek ve Tarih Hatırlamanın Önemi
3) Kolektif Bellek Halbwachs'ın Kolektif Bellek Kuramı ve kültürel ürünler üzerine tartışma
4) Tarih ve Kişisel Bellek Travma Anıları üzerine tartışma Travma edebiyatı üzerine okuma
5) Ulus ve Hatırlama Julian Barnes'ın İngiltere İngiltere'ye Karşı adlı kitabı okunacak
6) Zaman ve Hatırlama Zaman ve hatırlama ile ilgili sanatsal ve/veya kültürel ürünlerden örnekler bulunacak.
7) Mekan ve Hatırlama
8) Modernite ve Hatırlama
9) Sergi Ziyareti ve Sergi Üzerine Tartışma
10) Bellek Alanları Okuma: Pierre Nora - Bellek Mekanları
11) Bellek Alanları: Tarihsel Alanlar, Müzeler, Anma Mekanları Bir bellek alanını ziyaret
12) Sinema, Fotoğraf ve Bellek Alain Resnais'nin Last Year at Marienbad film izlenecek
13) Sanat, Mimari ve Bellek
14) Medya ve Hatırlama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: George Bataille - Slaughterhouse Museum
Jonathan Boyarin - Remapping Memory
Crang&Thrift - Thinking Space
Jacques Derrida - On Cosmopolitanism and Forgiveness

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Arazi Çalışması 1 6 6
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 3 30
Sunum / Seminer 2 8 16
Proje 1 10 10
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 9 9
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
12) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
14) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.