MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV3982 | Sanat ve Bellek | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL EDA ÖZGÜL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin çağdaş toplumdaki bellek ve kolektif/kültürel bellek anlayışlarına sanat ürünlerinin tartışılması aracılığıyla eleştirel bir bakış kazanmalarını hedeflemektedir. Öğrencilerin kimlik, modernite ve adalet kavramları ekseninde farklı hatırlama biçimleri ve farklı bellek anlayışları hakkında bilgi kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; i. Belleğe farklı yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olacaklar ii. Bellek kuramlarını öğrenecekler iii. Farklı anlatı biçimleriyle bellek ilişkisini çözümleme becerisi kazanacaklar iv. Modern hatırlama rejimi konusunda bilgi edinecekler v. Zaman, mekan, ulus, modernite gibi kavramları hatırlama ekseninde düşünme yetisi kazanacaklar vi. İletişim araçları, sanat, mimari, sinema ve fotoğrafı bellek anlayışı ekseninde çözümleyebileceklerdir. |
Bu derste, bellek ve hatırlama meseleleri sosyo-ekonomik, kültürel ve sanatsal boyutlarıyla ele alınmaktadır. Hatırlama ve unutma ile ilgili sorular sinema, sanat, mimari, edebiyat, fotoğraf ve tarih ekseninde tartışılmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bellek çalışmalarına giriş | |
2) | Bellek ve Tarih Hatırlamanın Önemi | |
3) | Kolektif Bellek Halbwachs'ın Kolektif Bellek Kuramı ve kültürel ürünler üzerine tartışma | |
4) | Tarih ve Kişisel Bellek Travma Anıları üzerine tartışma | Travma edebiyatı üzerine okuma |
5) | Ulus ve Hatırlama | Julian Barnes'ın İngiltere İngiltere'ye Karşı adlı kitabı okunacak |
6) | Zaman ve Hatırlama | Zaman ve hatırlama ile ilgili sanatsal ve/veya kültürel ürünlerden örnekler bulunacak. |
7) | Mekan ve Hatırlama | |
8) | Modernite ve Hatırlama | |
9) | Sergi Ziyareti ve Sergi Üzerine Tartışma | |
10) | Bellek Alanları | Okuma: Pierre Nora - Bellek Mekanları |
11) | Bellek Alanları: Tarihsel Alanlar, Müzeler, Anma Mekanları | Bir bellek alanını ziyaret |
12) | Sinema, Fotoğraf ve Bellek | Alain Resnais'nin Last Year at Marienbad film izlenecek |
13) | Sanat, Mimari ve Bellek | |
14) | Medya ve Hatırlama |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | George Bataille - Slaughterhouse Museum Jonathan Boyarin - Remapping Memory Crang&Thrift - Thinking Space Jacques Derrida - On Cosmopolitanism and Forgiveness |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 1 | 6 | 6 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Sunum / Seminer | 2 | 8 | 16 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 119 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. | 3 |
2) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | 4 |
3) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | 5 |
4) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | 3 |
5) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | 4 |
6) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | 4 |
7) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | 3 |
8) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | 5 |
9) | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | 4 |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | 5 |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. | 4 |