Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bellek çalışmalarına giriş |
|
2) |
Bellek ve Tarih
Hatırlamanın Önemi |
|
3) |
Kolektif Bellek
Halbwachs'ın Kolektif Bellek Kuramı ve kültürel ürünler üzerine tartışma |
|
4) |
Tarih ve Kişisel Bellek
Travma Anıları üzerine tartışma |
Travma edebiyatı üzerine okuma |
5) |
Ulus ve Hatırlama |
Julian Barnes'ın İngiltere İngiltere'ye Karşı adlı kitabı okunacak |
6) |
Zaman ve Hatırlama |
Zaman ve hatırlama ile ilgili sanatsal ve/veya kültürel ürünlerden örnekler bulunacak. |
7) |
Mekan ve Hatırlama
|
|
8) |
Modernite ve Hatırlama |
|
9) |
Sergi Ziyareti ve Sergi Üzerine Tartışma |
|
10) |
Bellek Alanları |
Okuma: Pierre Nora - Bellek Mekanları |
11) |
Bellek Alanları: Tarihsel Alanlar, Müzeler, Anma Mekanları |
Bir bellek alanını ziyaret |
12) |
Sinema, Fotoğraf ve Bellek |
Alain Resnais'nin Last Year at Marienbad film izlenecek |
13) |
Sanat, Mimari ve Bellek |
|
14) |
Medya ve Hatırlama |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
3 |