PRL4545 Public Relations and VisualityBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL4545 Halkla İlişkiler ve Görsellik Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SİNEM İNCE
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SİNEM İNCE
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste öğrenciler görsel yapımlara ilişkin kavramları ve ilgili iletişim araçlarını öğrenir. Video yapımları ve diğer araçların halkla ilişkilerde nasıl kullanıldığı öğrenir, ayrıca bu ileitşim araçlarını kullanma pratiğini de edinirler. Görsel sanatlar ve yapımlar halkla ilişkilerde kurumsal iletişim, yayın ve basın bültenleri için kullanılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler araştırma sonuçlarına dayalı yeni görsel dünyalar tasarlayabilir.
Hayal gücü ve senaryo yazımı arasındaki ilişkiyi öğrenir.
Duyguları tanımlar ve prodüksiyon tasarımını yapar.
Teknik ekipmanı kullanmayı öğrenir.
Kelimeler ve işaretler arasındaki ilişkiyi öğrenir.
Kamera kullanabilir, kurgu programlarını ve diğer görsel hazırlama programlarını kullanabilir.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler görsel prodüksiyonları, görsel senaryo taslağı yazımını, kamerayı, grafikleri, ışık kullanımını, ses ve müzik tasarımlarını, fragmanları, kurumsal eğitim filmlerini, medya ilişkilerinde basın bültenlerini öğrenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Görsel prodüksiyonlarda hedef nedir? Bilgiye nasıl ulaşılır?
2) Yazım, storyboard ve prodüksiyonun ilk adımları
3) Görsel prodüksiyonlar kamera grafikler
4) Görsel prodüksiyolar Işık, ses, müzik
5) Görsel prodüsyonlar Kurgu
6) Görsel prodüksiyon süreci halkla ilişkilerde nasıl işler?
7) Halkla ilişkilerde görsel prodüksiyon süreci, örneklerle imaj filmleri
8) Fragman nedir? Fragman nasıl üretilir, örneklerle anlatım
9) Kurumlar için kurumsal eğitim filmleri nasıl hazırlanır?
10) Televizyon programlarında halkla ilişkiler, televizyon programlarında görsel halkla ilişkiler aktiviteleri nasıl kullanılır?
11) Medya ilişkileri ve video yapımları
12) Video basın bültenleri
13) Örneklerle video basın bültenleri
14) Final sınavı için tekrarlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Visual Communication: Images with Messages Paul Martin Lester 2013
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 3 % 10
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 39
Sunum / Seminer 2 6
Proje 7 41
Ödevler 1 3
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.