Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Görsel prodüksiyonlarda hedef nedir? Bilgiye nasıl ulaşılır? |
|
2) |
Yazım, storyboard ve prodüksiyonun ilk adımları |
|
3) |
Görsel prodüksiyonlar kamera grafikler |
|
4) |
Görsel prodüksiyolar Işık, ses, müzik |
|
5) |
Görsel prodüsyonlar Kurgu |
|
6) |
Görsel prodüksiyon süreci halkla ilişkilerde nasıl işler? |
|
7) |
Halkla ilişkilerde görsel prodüksiyon süreci, örneklerle imaj filmleri |
|
8) |
Fragman nedir? Fragman nasıl üretilir, örneklerle anlatım |
|
9) |
Kurumlar için kurumsal eğitim filmleri nasıl hazırlanır? |
|
10) |
Televizyon programlarında halkla ilişkiler, televizyon programlarında görsel halkla ilişkiler aktiviteleri nasıl kullanılır? |
|
11) |
Medya ilişkileri ve video yapımları |
|
12) |
Video basın bültenleri |
|
13) |
Örneklerle video basın bültenleri |
|
14) |
Final sınavı için tekrarlar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|