HALKLA İLİŞKİLER | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL4546 | Kurum Kültürü | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BURCU EKER AKGÖZ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı kurum kültürünün organizasyondaki rolü, kültürün nasıl ve neden değiştiği konuları ile bir kurumun kültürünün tanımlanabilmesi ve kurum kültüründeki iletişimin rolünü açıklamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Öğrenciler kurum kültürü ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir II. Öğrenciler, kurum kültürünü sınıflandırabilecektir III. Öğrenciler, kurum kültürünü oluşturan unsurları açıklayabilecektir IV. Öğrencilerin kurum kültürünün geliştirilmesinde dikkate alınması gereken ilkeleri, yönetimi ve değişimleri tanımlayabilmeleri mümkün olacaktır. V. Öğrencilerin kurum kültürü ve yönetim fonksiyonları arasındaki ilişki hakkında yorum yapmaları mümkün olacaktır VI. Öğrenciler kurum kültürünü güçlendiren unsurları nedenleri ile değerlendirebileceklerdir VII. Öğrencilerin kurum kültürüne zarar verebilecek faktörleri değerlendirebilmeleri mümkün olacaktır VIII. Öğrencilerin kurumsal kimlik, kurumsal imaj, kurumsal itibar ve kurumsal kültür arasındaki etkileşimler hakkında yorum yapabilmeleri mümkün olacaktır IX. Öğrenciler kurum kültürü ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir |
Bu derste kültür kavramı perspektifinden kurum kültürünün kimlik, imaj ve itibar üzerindeki etkisi ve önemi anlatılmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Kurum Kültürü Nedir? | |
2) | Yönetim Teorileri | |
3) | Kurum Kültürünün Konumlandırılması | |
4) | Kurum Kültürünün Unsurları | |
5) | Kurumlarda Kültür: Örnek Vakalar | |
6) | Kurum Kültürü ve İletişim | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Kültür Tipolojileri | |
9) | Kültür Tipolojileri | |
10) | Kurum Kültürü Yönetimi | |
11) | Gelişim, Yönetim ve Kurumsal Kültürde Değişim | |
12) | Örnek Vakalar | |
13) | Liderliğin Kurumsal Kültürü İnşa Etmede, Konumlandırmada ve Değiştirmedeki Rolü | |
14) | Tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Terrence Deal, Allan Kennedy, The New Corporate Cultures: Revitalizing The Workplace After Downsizing, Mergers and Reengineering, (Texere, 2000). Martin Joanne, Organizational Culture: Mapping the Terrain, Sage Publications(2002) |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 4 | % 30 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 4 | 16 |
Ödevler | 9 | 29 |
Ara Sınavlar | 7 | 17 |
Final | 7 | 30 |
Toplam İş Yükü | 134 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. | 4 |
2) | Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. | 1 |
3) | Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. | 2 |
4) | Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 2 |
5) | İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. | 3 |
6) | Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. | 3 |
7) | İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. | 2 |
8) | İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. | 3 |
9) | Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. | 3 |
10) | Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. | 5 |
11) | Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | 2 |
12) | Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. | 3 |
13) | Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. | 2 |
14) | Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. | 2 |