PRL4212 Advanced Studies in Public Relations IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL4212 Halkla İlişkilerde İleri Çalışmalar II Bahar 3 0 3 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ELİF ENGİN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ELİF ENGİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders Advanced Studies in Public Relations I dersinin devamı uzantısı olan bir derstir. Bu ders de öğrencilere halkla ilişkiler teorisi ve pratiği açısından yeni
bir düşünme sistemetiği sağlamayı amaçlamaktadır. Bu derste, öğrencilerden halkla ilişkilerle ilintili farklı alanlarda kazandıkları bilgileri göstermeleri ve sunmaları beklenmektedir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrencilere farklı bir bakış açısı sağlamak. Öğrencilere halkla ilişkilerle ilintili diğer konularda analiz yapma becerisi sağlamak. Öğrencilerin, derste tartışılan konularla ilgili eleştirel analiz yapmalarını sağlamak. Öğrencilerin aşina oldukları konularla ilgili farklı düşünmelerini sağlamak

Dersin İçeriği

Bu ders öğrencilerle interaktif şekilde gelişmesi için tasarlanmıştır. Dönem boyunca öğrencilere okumalar verilecek ve bu okumaları derste tartışmaları
beklenecektir. Tartışılacak olan konular; sağlık iletişimi, dijital halkla ilişkiler, halkla ilişkilere eleştirel yaklaşımlar, tanıtım ve halkla ilişkiler, halkla ilişkilerde politika, medya ilişkileri, itibar yönetimi. Bunun dışında öğrencilerin bu dönemde Advanced Studies I ve II derslerinde tartışılan konular hakkında sunum yapmaları beklenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş. Ders hakkında ön bilgilerin verilmesi
2) Sosyal Medya ve PR Social Media and PR Bubble Wrap: Social Media, Public Relations, Culture and Society makalesi
3) Marshall McLuhan ve medya ve teknolojiler üzerine fikirleri Medium is the message Global Village Mechanical Bride Öğrencilere dersten önce okumalar verilir
4) Frankfurt Okulu ve okulun düşünürleri Öğrencilere ilgili okumalar dersten önce verilir
5) Rethinking Public Relations makalesi Rethinking Public Relations makalesi öğrenciler tarafından okunmuş olarak derse gelirler
6) PUBLIC RELATIONS AND SOCIETY A Bourdieuvian perspective başlıklı makalenin tartışılması PUBLIC RELATIONS AND SOCIETY A Bourdieuvian perspective
7) Ara sınav 6 hafta içinde öğrencilere verilen ve derste tartışılan bütün okumalar ara sınav için çalışılmak zorunda.
8) Öğrenci sunumları
9) Öğrenci sunumları
10) Öğrenci sunumları
11) Öğrenci sunumları
12) Öğrenci sunumları
13) Öğrenci sunumları
14) Öğrenci sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Various readings and articles will be given to students through the semester.
Diğer Kaynaklar: Dönem boyunca öğrencilere farklı konularda okumalar ve akademik makaleler dağıtılacaktır

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 7 91
Sunum / Seminer 7 3 21
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 7 7
Toplam İş Yükü 163

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 4
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 1
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 5
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 4
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 2
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 1
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. 2
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 3
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. 1
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 2
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. 5
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. 1
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. 5
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. 5