PRL4211 Advanced Studies in Public Relations IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL4211 Halkla İlişkilerde İleri Çalışmalar I Güz 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ELİF ENGİN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Doç. Dr. ELİF ENGİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere halkla ilişkiler teorisi ve pratiği açısından yeni bir düşünme biçimi sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrencilerden halkla ilişkiler ve iletişim kuramları ile ilgili farklı alanlarda geniş bir bakış açısı kazanmaları beklenecektir. Bu ders öğrenciler arasında interaktif bir ders olarak tasarlanmıştır. Dönem boyunca öğrencilere çeşitli akademik okumalar verilecek ve bu okumaları sınıfta tartışmaları beklenecektir. Dönem boyunca tartışılan konular postmodernizmden aktivizme, mükemmellik teorisinden uluslararası ve kültürlerarası halkla ilişkilere kadar geniş bir yelpaze içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Halkla ilişkiler ve iletişim teorileri hakkında farklı bakış açılarına sahip olmalarını sağlamak
2. Entellektüel bir bilgi birikimi sahibi olmalarını sağlamak
3. Postmodernizmden mükemmellik teorilerine kadar geniş bir yelpazede bilgi sahibi olmalarını sağlamak
4. Halkla ilişkilerin ve iletişim teorilerinin toplum, kültür ve politikaları nasıl açıkladığını anlamalarını sağlamak

Dersin İçeriği

Bu ders öğrencilerle interaktif şekilde yürütülmesi üzerine tasarlanmıştır. Dönem boyunca öğrencilere okumalar verilecek ve bu okumaları derste tartışmaları beklenecektir. Dönem boyunca derste tartışılacak konular; postmodernizm, aktivizm, pazarlama ve halkla ilişkiler, mükemmellik teorisi, toplumsal ve kurumsal kültür, hegemonya, 2 yönlü simetrik model vb.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, ders hakkında ön bilgilerin verilmesi
2) Grunig'in Mükemmelik Teorisi Öğrencilere bir hafta önce konuyla ilgili dağıtılan okumalar
3) Halkla İlişkiler Modelleri Çift yönlü simetrik halkla ilişkilere eleştiriler Öğrencilere bir hafta önce konuyla ilgili dağıtılan okumalar
4) Antony Gramsci'nin Hegemonya kavramı. Kavramın Halkla İlişkiler ve Simetrik İletişim ile ilişkisi. Öğrencilere bir hafta önce konuyla ilgili dağıtılan okumalar
5) Aktivizm/Toplumsal Haraketler Yeni model aktivizm: Slaktivizm 2020 Aktivizm Raporu New Activism: 2020 Global Communication Report of USC Annenberg Center for PR, isimli raporu öğrenciler önceden okuyup derse gelecekler
6) Aktivizm ve Halkla İlişkiler ile ilgli 2 örnek vaka çalışması Lego/Shell-Greenpeace Case TATE Modern/BP Liberate TATE isimli makaleler
7) Ara sınav Derste tartışılan bütün okumalar çalışılmış olmalı
8) Feminist teoriler Halkla İlişkilerde feminist değerler Halkla İlişkilerde kadın: Problemler ve fırsatlar Feminist Values in Public Relations Women in Public Relations: Problems and Opportunities isimli makaleler
9) Halkla İlişkiler ve kültür ilişkisi. Toplumsal kültür ve kurumsal kültür "Societal Culture and Public Relations" "Corporate Culture and Public Relations" isimli makaleler
10) Modernizm ve Postmodernizm Postmodernizmde Halkla İlişkiler "Postmodernity, Postmodernism and Public Relations" "A Postmodern view of PR: Sign and Reality" isimli makaleler
11) Etik teoriler Halkla İlişkilerde Etik "Public Relations Ethics: An Overview and Discussion of Issues fort he 21st Century" "Ethics in Public Relations" isimli makaleler
12) Halkla İlişkiler ve Pazarlama Uygulamaları Halkla ilişkiler ve pazarlamanın mükemmellik teorisindeki ilişkileri "Public Relations and Marketing Practices" "The Relationship Between Public Relations and Marketing in Excellent Organizations" isimli makaleler
13) Demokrasi ve sosyal medya: Halkla ilişkilerin rolü
14) Wrap-up for the semester and information for final exam

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dönem boyunca öğrencilere farklı konularda okumalar ve akademik makaleler dağıtılacaktır

Diğer Kaynaklar: Various readings and articles will be given to students through the semester

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ödevler 3 3 9
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 4
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 1
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 3
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 2
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 1
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 1
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. 2
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 3
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. 1
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 2
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. 5
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. 1
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. 2
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. 5