AMELİYATHANE HİZMETLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1511 | Avrupa Tarihi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DERYA TARBUCK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı Erken Modern Avrupa Tarihi'nin önemli olaylarını tematik olarak analiz etmektir. Politik, Sosyal, Dini ve Entelektüel olaylar kronolojik sırayı izleyerek tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Tarihsel Perspektif Geliştirme: Erken Modern Avrupa Tarihi'nin temel politik, sosyal, dini ve entelektüel olaylarını anlamak ve analiz etmek. Kronolojik Farkındalık: Orta Çağ’dan Modern Çağ’a geçiş sürecindeki olayları tarihsel bir sırayla değerlendirebilmek. Tematik Analiz Becerisi: Coğrafi keşifler, Rönesans, Reformasyon gibi temaları derinlemesine inceleyebilmek. Kritik Düşünme: Ders tartışmaları ve okumalar aracılığıyla tarihsel olaylar arasında neden-sonuç ilişkisi kurma yeteneği geliştirmek. Akademik Beceriler: Ders materyalleri ve sınıf tartışmalarını kullanarak tarihsel olaylarla ilgili yorum yapma ve yazılı sınavlar aracılığıyla akademik ifadeler geliştirmek. |
Orta Çağ'dan Erken Modern Çağ’a geçiş süreci. Erken Modern Dönem kimlikleri ve sosyal yapıları. Mutlakiyetçi rejimler ve yönetim sistemleri. Coğrafi keşiflerin politik ve ekonomik etkileri. Rönesans ve Hümanizm. Reformasyon ve Karşı-Reform hareketleri. Erken Modern Dönem'deki politik değişimler (Köylü Savaşları, Otuz Yıl Savaşı vb.). Bilimsel Devrim ve Aydınlanma Çağı. Fransız Devrimi ve Sanayi Devrimi’nin etkileri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Avrupa'nın Orta Çağ'dan Erken Modern Çağ'a geçişinin değerlendirilmesi. | |
3) | Erken Modern Kimlikler | |
4) | Mutlakıyetçi Rejimler | |
5) | Coğrafi Keşifler | |
6) | Rönesans ve Hümanizm | |
7) | Vize 1 | |
8) | Reformasyon ve Karşı Reformasyon | |
9) | Erken Modern Dönemdeki Siyasal Değişimler (Köylü Savaşları, 30 Yıl Savaşları...vb.) | |
10) | Bilimsel Devrim | |
11) | Aydınlanma | |
12) | Vize 2 | |
13) | Fransız Devrimi | |
14) | Endüstri Devrimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Stephen J. Lee, Aspects of European History (Routledge, 1982): Avrupa tarihinin temel olaylarına dair detaylı tematik bir analiz sunar. Norman Davies, Europe, A History (Oxford, 1996): Avrupa tarihinin genel bir anlatısını içerir ve kronolojik bir perspektif sağlar. Mary Wiesner Hanks, Europe: Avrupa'nın sosyal, dini ve kültürel yönlerine dair ayrıntılı bilgiler sunar. Ders materyalleri, Üniversitenin Kopya Merkezi'nden temin edilebilir olan bir Coursepack içermektedir. |
Diğer Kaynaklar: | Stephen J. Lee, Aspects of European History (Routledge, 1982) Norman Davies, Europe, A History (Oxford, 1996) Mary Wiesner Hanks, Europe |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 34 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | |
2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme | |
6) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme | |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme | |
8) | Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme | |
9) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme | |
10) | Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlayabilme | |
11) | Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olabilme | |
12) | Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. |