DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1511 | Avrupa Tarihi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DERYA TARBUCK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı Erken Modern Avrupa Tarihi'nin önemli olaylarını tematik olarak analiz etmektir. Politik, Sosyal, Dini ve Entelektüel olaylar kronolojik sırayı izleyerek tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Tarihsel Perspektif Geliştirme: Erken Modern Avrupa Tarihi'nin temel politik, sosyal, dini ve entelektüel olaylarını anlamak ve analiz etmek. Kronolojik Farkındalık: Orta Çağ’dan Modern Çağ’a geçiş sürecindeki olayları tarihsel bir sırayla değerlendirebilmek. Tematik Analiz Becerisi: Coğrafi keşifler, Rönesans, Reformasyon gibi temaları derinlemesine inceleyebilmek. Kritik Düşünme: Ders tartışmaları ve okumalar aracılığıyla tarihsel olaylar arasında neden-sonuç ilişkisi kurma yeteneği geliştirmek. Akademik Beceriler: Ders materyalleri ve sınıf tartışmalarını kullanarak tarihsel olaylarla ilgili yorum yapma ve yazılı sınavlar aracılığıyla akademik ifadeler geliştirmek. |
Orta Çağ'dan Erken Modern Çağ’a geçiş süreci. Erken Modern Dönem kimlikleri ve sosyal yapıları. Mutlakiyetçi rejimler ve yönetim sistemleri. Coğrafi keşiflerin politik ve ekonomik etkileri. Rönesans ve Hümanizm. Reformasyon ve Karşı-Reform hareketleri. Erken Modern Dönem'deki politik değişimler (Köylü Savaşları, Otuz Yıl Savaşı vb.). Bilimsel Devrim ve Aydınlanma Çağı. Fransız Devrimi ve Sanayi Devrimi’nin etkileri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Avrupa'nın Orta Çağ'dan Erken Modern Çağ'a geçişinin değerlendirilmesi. | |
3) | Erken Modern Kimlikler | |
4) | Mutlakıyetçi Rejimler | |
5) | Coğrafi Keşifler | |
6) | Rönesans ve Hümanizm | |
7) | Vize 1 | |
8) | Reformasyon ve Karşı Reformasyon | |
9) | Erken Modern Dönemdeki Siyasal Değişimler (Köylü Savaşları, 30 Yıl Savaşları...vb.) | |
10) | Bilimsel Devrim | |
11) | Aydınlanma | |
12) | Vize 2 | |
13) | Fransız Devrimi | |
14) | Endüstri Devrimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Stephen J. Lee, Aspects of European History (Routledge, 1982): Avrupa tarihinin temel olaylarına dair detaylı tematik bir analiz sunar. Norman Davies, Europe, A History (Oxford, 1996): Avrupa tarihinin genel bir anlatısını içerir ve kronolojik bir perspektif sağlar. Mary Wiesner Hanks, Europe: Avrupa'nın sosyal, dini ve kültürel yönlerine dair ayrıntılı bilgiler sunar. Ders materyalleri, Üniversitenin Kopya Merkezi'nden temin edilebilir olan bir Coursepack içermektedir. |
Diğer Kaynaklar: | Stephen J. Lee, Aspects of European History (Routledge, 1982) Norman Davies, Europe, A History (Oxford, 1996) Mary Wiesner Hanks, Europe |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 34 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 4 |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 4 |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | 4 |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 4 |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 4 |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 3 |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 3 |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 3 |