Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Trafik Hukuku -
Belgeler-Yurt dışında
araç kullanma
Yurt İçinde ve
Dışında Araç
Kullanma-kiralama-
Kaza
tespiti-Sigorta ve
hukuk –Dikkat
edilmesi
gerekenler.
Eğitim Videosu ve
Tartışma.
|
|
1) |
Giriş, Syllabus-
Konuya ait istatistik
bilgiler, Trafik
kazaları
Trafik Yol Güvenliği
ile ilgili neler
öğreneceğiz.
Dersin önemi. Biz
ne kadar biliyoruz.
Eğitim Videosu, Tartışma |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
2) |
Sürücü Eğitimi
Türkiye'de ve
Dünyada :)
Direksiyon Sınav ve
Stajyer Sürücü
Sürüş Eğitiminde
Türkiye’nin
Dünyadaki yeri.
Kendimizi tanıma.
Eğitim Videosu.
Tartışma |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
3) |
Sürücü sağlığı - İnsan
Faktörü (Göz-Beyin-
Oksijen-Algılama)
Kazaların % 95
sürücü tarafından
yapılıyorsa !Sürücü
sağlığı .Algılama.
Eğitim Videosu.
Tartışma |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
4) |
Kaza Anı- Kaza yeri
önlemleri ve Kazada
yapılması
gerekenler. İlk
Yardım
Kaza anında neler
yapmalı.
Haklarımız ve
Tutanaklar. Trafik
kazalarında İlk
Yardım
Eğitim Videosu ve
Tartışma |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
5) |
Araç Bakımı-
Göstergeler-
Lastikler- Direksiyon
ve Fren sistemi-
Aydınlatma-
Periyodik Bakımlar
Sürücünün araç
hakkında
bilmesi gerekenler
Quiz1: 8 Mart 09.00 –
11 Mart 00.00 |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
6) |
Hız- Araç geçme-
Virajlar
En Önemli kaza
nedenlerinden
Arkadan Çarpma
ve Araç Geçme
Eğitim Videosu ve
Tartışma. |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
7) |
Kavşaklar- Asli Kusur En Önemli kaza
nedenlerinden
Kavşaklar ve Asli
Kusur
Quiz2: 22 Mart 09.00
– 25 Mart 00.00 |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
8) |
Gece Sürüşü- Kaygan
Yol- (Karlı ve yağışlı
hava)- Sıcak hava
Değişik Hava-Yol
şartları ve gece
Sürüşü
Quiz3: 28 Mart 09.00
– 01 Nisan 00.00 |
|
9) |
Diğer sürücülerin
yaratacağı Tehlikeler
Kazaya neden
Diğer Faktörler
(kazaya neden
olabilecek Diğer
Sürücüler)
1. Ara Sınav: 5 Nisan
09.00 – 8 Nisan 00.00 |
|
10) |
Arazide araç
Kullanmak (Off
Road) Arazi Araçları
Her koşulda
Arazide Araç
Kullanmak
Eğitim Videosu ve
Tartışma. |
|
11) |
Motosikletler ve
Sürüş Güvenliği
Motosiklet - Giysi
Donanımı ve
Güvenli Sürüş
Quiz4: 19 Nisan 09.00
– 22 Nisan 00.00 |
|
12) |
Büyük Araçlar- SRC
belgeleri-Otobüs-
Kamyon ve Tanker
Büyük Araçlar.
Kara yolu Yük ve
Yolcu Taşımacılığı |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
13) |
Trafikte Yol
Güvenliği Özet
Trafikte Yol
Güvenliği Özeti
2. Ara Sınav: 3 Mayıs
09.00 – 6 Mayıs 00.00 |
|
14) |
Trafik Hukuku -
Belgeler-Yurt dışında
araç kullanma-
Yurt İçinde ve Dışında
Araç Kullanmakiralama-
Kaza
tespiti-Sigorta ve
hukuk –
Dikkat edilmesi
gerekenler.Eğitim Videosu ve
Tartışma |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Sınav Çalışmaları. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. |
|
2) |
Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. |
|
3) |
Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. |
|
4) |
Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar. |
|
5) |
Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. |
|
6) |
Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. |
|
7) |
Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir. |
|
8) |
Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. |
|
9) |
Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur. |
|
10) |
Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. |
|
11) |
Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir. |
|
12) |
Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir. |
|
13) |
Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir. |
|
14) |
Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur. |
|
15) |
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir. |
|
16) |
Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur. |
|
17) |
Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar. |
|
18) |
Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar. |
|
19) |
Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır. |
|
20) |
Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir. |
|
21) |
Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. |
|
22) |
Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır. |
|
23) |
Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. |
|
24) |
Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar. |
|
25) |
Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. |
|
26) |
Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır. |
|
27) |
Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir. |
|
28) |
Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular. |
|
29) |
Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır. |
|
30) |
Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir. |
|
31) |
Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. |
|
32) |
Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |
|