GEP0616 Traffic and Road SafetyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TIPÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TIP
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0616 Trafik ve Yol Güvenliği Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. RECEP ALİ YÜCE
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Trafikte Yol Güvenliği. Trafik kazalarına karşı farkın dalık eğitimi. Genel Trafik bilgisi yanı sıra en çok kazalara neden olan konulardan Hız-Araç Sollama- Kavşaklar- Durma (Fren) konularını detaylı incelemek. Araç bakımı - İlk Yardım ve kaza yeri önlemleri konularını incelemek. Trafikte araç kullanan insan yetenekleri ve algılama zamanı. Kazalarda kurtarıcı faktörler Kemer-Kask kullanımının faydaları. Araç kullanırken Cep telefonu ve beynin meşgul olması ve algılama zamanının uzaması. Yeni sürücünün doğru alışkanlıkları öğrenmesi ve kazalarda faydaları. Bilgi ile iyi bir sürücünün olabilecekleri önceden doğru tahmin etmesini sağlamak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Trafikte Yol Güvenliği dersinde öğrencimizin edindiği bilgilerle olabilecek kazaları önceden doğru tahmin etmesini sağlamak. trafik kazalarına karşı farkın dalık eğitimi. Trafikte en çok kazaların olduğu yerleri bilmesi ve önle alması duyarlılığın artırılması. Araç-Sürücü-Yol ve diğer sürücülerden gelebilecek tehlikelere karşı hazırlıklı olması. Yorgun ve uykusuz araç kullanmanın tehlikelerinin bir kere daha farkına varması. Sürücünün uzun zaman araç kullanırsa algılama zamanı uzayacağından kaza riski taşıdığını bilmesi. Koltuk ve direksiyon ayarlarının önemi. Geleceğin Araçları. Sürücüsüz kara taşıtları.

Dersin İçeriği

Trafikte Yol Güvenliği olabilecek Trafik kazalarına karşı farkında lığı artırmak.
Sürücüden-Yoldan-Araçtan ve diğer sürücülerden gelecek tehlikelerin tanımı.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Trafik Hukuku - Belgeler-Yurt dışında araç kullanma Yurt İçinde ve Dışında Araç Kullanma-kiralama- Kaza tespiti-Sigorta ve hukuk –Dikkat edilmesi gerekenler. Eğitim Videosu ve Tartışma.
1) Giriş, Syllabus- Konuya ait istatistik bilgiler, Trafik kazaları Trafik Yol Güvenliği ile ilgili neler öğreneceğiz. Dersin önemi. Biz ne kadar biliyoruz. Eğitim Videosu, Tartışma Genel bilgi ve ilgili kaynaklar.
2) Sürücü Eğitimi Türkiye'de ve Dünyada :) Direksiyon Sınav ve Stajyer Sürücü Sürüş Eğitiminde Türkiye’nin Dünyadaki yeri. Kendimizi tanıma. Eğitim Videosu. Tartışma Genel bilgi ve ilgili kaynaklar.
3) Sürücü sağlığı - İnsan Faktörü (Göz-Beyin- Oksijen-Algılama) Kazaların % 95 sürücü tarafından yapılıyorsa !Sürücü sağlığı .Algılama. Eğitim Videosu. Tartışma Genel bilgi ve ilgili kaynaklar.
4) Kaza Anı- Kaza yeri önlemleri ve Kazada yapılması gerekenler. İlk Yardım Kaza anında neler yapmalı. Haklarımız ve Tutanaklar. Trafik kazalarında İlk Yardım Eğitim Videosu ve Tartışma Genel bilgi ve ilgili kaynaklar.
5) Araç Bakımı- Göstergeler- Lastikler- Direksiyon ve Fren sistemi- Aydınlatma- Periyodik Bakımlar Sürücünün araç hakkında bilmesi gerekenler Quiz1: 8 Mart 09.00 – 11 Mart 00.00 Genel bilgi ve ilgili kaynaklar.
6) Hız- Araç geçme- Virajlar En Önemli kaza nedenlerinden Arkadan Çarpma ve Araç Geçme Eğitim Videosu ve Tartışma. Genel bilgi ve ilgili kaynaklar.
7) Kavşaklar- Asli Kusur En Önemli kaza nedenlerinden Kavşaklar ve Asli Kusur Quiz2: 22 Mart 09.00 – 25 Mart 00.00 Genel bilgi ve ilgili kaynaklar.
8) Gece Sürüşü- Kaygan Yol- (Karlı ve yağışlı hava)- Sıcak hava Değişik Hava-Yol şartları ve gece Sürüşü Quiz3: 28 Mart 09.00 – 01 Nisan 00.00
9) Diğer sürücülerin yaratacağı Tehlikeler Kazaya neden Diğer Faktörler (kazaya neden olabilecek Diğer Sürücüler) 1. Ara Sınav: 5 Nisan 09.00 – 8 Nisan 00.00
10) Arazide araç Kullanmak (Off Road) Arazi Araçları Her koşulda Arazide Araç Kullanmak Eğitim Videosu ve Tartışma.
11) Motosikletler ve Sürüş Güvenliği Motosiklet - Giysi Donanımı ve Güvenli Sürüş Quiz4: 19 Nisan 09.00 – 22 Nisan 00.00
12) Büyük Araçlar- SRC belgeleri-Otobüs- Kamyon ve Tanker Büyük Araçlar. Kara yolu Yük ve Yolcu Taşımacılığı Genel bilgi ve ilgili kaynaklar.
13) Trafikte Yol Güvenliği Özet Trafikte Yol Güvenliği Özeti 2. Ara Sınav: 3 Mayıs 09.00 – 6 Mayıs 00.00
14) Trafik Hukuku - Belgeler-Yurt dışında araç kullanma- Yurt İçinde ve Dışında Araç Kullanmakiralama- Kaza tespiti-Sigorta ve hukuk – Dikkat edilmesi gerekenler.Eğitim Videosu ve Tartışma Genel bilgi ve ilgili kaynaklar.
15) Final Sınavı
16) Sınav Çalışmaları.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: ÖMTC TTI ( Avusturya Yol Güvenliği ) ADAC ( Almanya Yol Güvenliği
BMW Rider Academy- Graz Teknik Üniversitesi - MAGNA ( Avusturya Makina- Araç Araştırma ve Geliştirme Kurumu) Googel -Waymo Sürücüsüz araçlar.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 11 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 4 40
Küçük Sınavlar 11 4 44
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
5) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
6) Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
7) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
8) Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
9) Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
10) Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11) Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
12) Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
13) Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
14) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
15) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
16) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
17) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
18) Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
19) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
20) Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21) Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22) Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
23) Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
24) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
25) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
27) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
28) Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
29) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
30) Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
31) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
32) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler