Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Trafik Hukuku -
Belgeler-Yurt dışında
araç kullanma
Yurt İçinde ve
Dışında Araç
Kullanma-kiralama-
Kaza
tespiti-Sigorta ve
hukuk –Dikkat
edilmesi
gerekenler.
Eğitim Videosu ve
Tartışma.
|
|
1) |
Giriş, Syllabus-
Konuya ait istatistik
bilgiler, Trafik
kazaları
Trafik Yol Güvenliği
ile ilgili neler
öğreneceğiz.
Dersin önemi. Biz
ne kadar biliyoruz.
Eğitim Videosu, Tartışma |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
2) |
Sürücü Eğitimi
Türkiye'de ve
Dünyada :)
Direksiyon Sınav ve
Stajyer Sürücü
Sürüş Eğitiminde
Türkiye’nin
Dünyadaki yeri.
Kendimizi tanıma.
Eğitim Videosu.
Tartışma |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
3) |
Sürücü sağlığı - İnsan
Faktörü (Göz-Beyin-
Oksijen-Algılama)
Kazaların % 95
sürücü tarafından
yapılıyorsa !Sürücü
sağlığı .Algılama.
Eğitim Videosu.
Tartışma |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
4) |
Kaza Anı- Kaza yeri
önlemleri ve Kazada
yapılması
gerekenler. İlk
Yardım
Kaza anında neler
yapmalı.
Haklarımız ve
Tutanaklar. Trafik
kazalarında İlk
Yardım
Eğitim Videosu ve
Tartışma |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
5) |
Araç Bakımı-
Göstergeler-
Lastikler- Direksiyon
ve Fren sistemi-
Aydınlatma-
Periyodik Bakımlar
Sürücünün araç
hakkında
bilmesi gerekenler
Quiz1: 8 Mart 09.00 –
11 Mart 00.00 |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
6) |
Hız- Araç geçme-
Virajlar
En Önemli kaza
nedenlerinden
Arkadan Çarpma
ve Araç Geçme
Eğitim Videosu ve
Tartışma. |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
7) |
Kavşaklar- Asli Kusur En Önemli kaza
nedenlerinden
Kavşaklar ve Asli
Kusur
Quiz2: 22 Mart 09.00
– 25 Mart 00.00 |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
8) |
Gece Sürüşü- Kaygan
Yol- (Karlı ve yağışlı
hava)- Sıcak hava
Değişik Hava-Yol
şartları ve gece
Sürüşü
Quiz3: 28 Mart 09.00
– 01 Nisan 00.00 |
|
9) |
Diğer sürücülerin
yaratacağı Tehlikeler
Kazaya neden
Diğer Faktörler
(kazaya neden
olabilecek Diğer
Sürücüler)
1. Ara Sınav: 5 Nisan
09.00 – 8 Nisan 00.00 |
|
10) |
Arazide araç
Kullanmak (Off
Road) Arazi Araçları
Her koşulda
Arazide Araç
Kullanmak
Eğitim Videosu ve
Tartışma. |
|
11) |
Motosikletler ve
Sürüş Güvenliği
Motosiklet - Giysi
Donanımı ve
Güvenli Sürüş
Quiz4: 19 Nisan 09.00
– 22 Nisan 00.00 |
|
12) |
Büyük Araçlar- SRC
belgeleri-Otobüs-
Kamyon ve Tanker
Büyük Araçlar.
Kara yolu Yük ve
Yolcu Taşımacılığı |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
13) |
Trafikte Yol
Güvenliği Özet
Trafikte Yol
Güvenliği Özeti
2. Ara Sınav: 3 Mayıs
09.00 – 6 Mayıs 00.00 |
|
14) |
Trafik Hukuku -
Belgeler-Yurt dışında
araç kullanma-
Yurt İçinde ve Dışında
Araç Kullanmakiralama-
Kaza
tespiti-Sigorta ve
hukuk –
Dikkat edilmesi
gerekenler.Eğitim Videosu ve
Tartışma |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Sınav Çalışmaları. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
4) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
2) |
1) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
2) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
3) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
4) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
3) |
1) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
2) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
Öğrenme Yetkinliği
1) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
2) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|