GEP0513 History of ReligionsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0513 Dinler Tarihi Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. İSMAİL TAŞPINAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Din kavramı, dinlerin kökenlerine dair teoriler, dinlerin temel özellikleri, tarihte ortaya çıkmış ve günümüzde mensupları bulunan dinlerin temel özellikleri hakkında bilgi edinmek. Böylece, kültürün önemli bir bileşeni olan dinler hakkında doğru ve güncel durumları hakkında fikir sahibi olmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız.
1. Dinler Tarihi’nin temel kavramları hakkında bilgi sahibi olma.
2. Dinler Tarihi disiplininin konuları ve araştırma metodlarını öğrenme.
3. Günümüzde önemli dini gelenekler olan Hinduizm, Budizm, Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam hakkında temel bilgileri edinmek.

Dersin İçeriği

Bu dersi alan öğrenci, sosyal bilimlerin farklı araştırma alanlarını çatısı altında toplayan Genel Eğitim Programı içerisinde yer alan diğer disiplinleri incelerken farklı bir perspektif ve yaklaşıma sahip olacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dinler Tarihi dersine giriş, temel konular ve kaynaklar. Konu anlatımı
2) Dinlerin kökenine dair teoriler.
3) Dinlerin ortak özellikleri.
4) Hinduizm’e giriş: dönemleri ve kutsal kitapları.
5) Hinduizm’in temel inançları, tanrı, kastlar, avatar, yoga.
6) Budizm, öğretileri, kutsal kitapları,
7) Budizm temel inançlarve bayramlar
8) 1. Ara Sınav
9) Yahudiliğe giriş Yahudiliğin temel inançları, Kutsal Kitap
10) Yahudiliğin ibadetleri, bayramları, mezhepleri.
11) Hırstiyanlığa giriş
12) Hıristiyanlığın temel inançları, teslis doktrini.
13) Hıristiyanlığın ibadetleri, bayramları, mezhepleri
14) İslam’a giriş: temel inançlar, bayramlar, mezhepler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. Abdurrahman Küçük – Günay Tümer, Dinler Tarihi, Ocak Yayınları.
2. Yaşayan Dünya Dinleri, Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi yayınları.
3. Yaşayan Dünya Dinleri, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları.
4. İsmail Taşpınar, Doğu Dinlerinde Hac İbadeti – Hinduizm ve Budizm, Marmara İlahiyat Vakfı Yayınları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 1
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 3
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 2
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3