Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenci bu dersin sonunda meslekler, ev, mobilya, gezilen turistik yerler, beslenme, spor hakkında konuşabilecek, değerlendirme yapabilecek, başkalarıyla planlama yapabilecek, randevu kararlaştırabilecek, erteleyebilecek veya iptal edebilecek, önerilerde ve tavsiyede bulunabilecek, istek ve tercihlerinin ifade edebilecek, üzüntü, endişe, umut, şaşkınlık ifade edebilecek, restoranda sipariş verip, reklamasyonda bulunabilecek, bir konuyla ilgili önemi dile getirebilecek, bir şey rica edebilecek, tebrik ve teşekkürlerini dile getirebilecek ve karşılaştırma yapabilecektir. A 2.1 seviyesine uygun cümlelerle diyaloglar kurabilecek ve iletişim sağlayabilecektir. |
Menschen A 2.1 kitabının okutulan 12 ünitesi ile meslekler, evler ve mobilya hakkında konuşma, aile hikayelerini anlatma, önerilerde bulunma, bir şeyi değerlendirme, istek ve tercihleri ifade etme, turistlere yönelik reklam broşürleri okuma, alışveriş yapma, başkalarıyla birlikte bir şey planlama, gezilen yerleri anlatma, bir öneride bulunma, bir öneri veya teklifi reddetme ve onaylama, randevulaşma, tavsiyede bulunma, birine danışma, beslenme, spor, üzüntü, endişe ve umut ifade etme, bir konunun önemini ifade etme, restoranda sipariş verme, reklamasyon yapma, bir şey rica etme, bir şey değerlendirme, tebrik ve teşekkür etme, şaşkınlık ifade etme ve karşılaştırma yapma gibi konularda A 2.1 seviyesine uygun cümle yapıları, gerekli dilbilgisi kuralları ve günlük konuşma dilinden örnekler işlenecektir.
Dersler haftada 3 saat yüz yüze, 1 saat ise Itslearning üzerinden olacak şekilde 16 hafta boyunca devam edecektir. Öğrencilerin aktif katılımına önem veren, öğrenci odaklı, seviyeye göre adım adım ilerleme gösterecek, dilbilgisinin yanı sıra okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini Almanca A1.1 ve A1.2’de atılmış temel üzerinde geliştirecek bir yöntem izlenecektir.
Öğrenciler Almanca A 1’den sahip oldukları ve bu derste alacakları bilgilerle ilk dersten itibaren konuşma ve yazma pratiği yapacak, ikili ve çoklu gruplar halinde çalışacak, öğrendiklerini kullanabilmeleri için teorinin yanı sıra pratiği destekleyecek, dil kullanımını geliştirecek ve pekiştirecek bir çalışma sistemi izlenecektir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Meslekler ve Aile: Meslekler hakkında konuşma, aile hikayelerini anlatma
İyelik zamirleri,unser, euer,Perfekt Präteritum Tekrarı
|
Ünite 1, Kelime Listesi |
2) |
Ev, Mobilya: Ev Döşeme hakkında konuşma, önerilerde bulunma
Değişken edatlar: ( Dativ Akkusativ)
ve fiilleri
|
Ünite 2, Kelime Listesi |
3) |
Turizm: Birşeyi değerlendirme, istek ve tercihleri ifade etme,Turistlere yönelik reklam bröşürleri okuma
Fiilden isim türevi; -er ve –ung ekleri
|
Ünite 3, Kelime Listesi |
4) |
Alışveriş: Alışveriş yapma, tercihler hakkında konuşma
Belirsiz Artikelde Sıfat Çekimi
|
Ünite 4 Kelime Listesi |
5) |
Şehir Turu: Başkalarıyla birlikte birşey planlama, görülen yerleri anlatma
Belirli Artikelde Sıfat Çekimi
|
Ünite 5, Kelime Listesi |
6) |
Genel Tekrar
QUIZ 1
|
|
7) |
En Sevdiğim Etkinlik: Bir öneride bulunma, bir öneri veya teklifi reddetme ve onaylama, randevulaşma,
Zaman zarfları; über, von…an
|
Ünite 6, Kelime Listesi |
8) |
VİZE |
|
9) |
Spor ve Fitness: Tavsiyede bulunma, bir konuda başka birine danışma, Beslenme ve Spor planları
Zaman zarfı zwischen
Zaman zarfı: montags
Konjunktiv II: könnte , sollte |
Ünite 7, Kelime Listesi |
10) |
Sağlık ve Hastalık: Üzüntü, Endişe ve Umut ifade etme
weil, deshalb bağlaçları
|
Ünite 8, Kelime Listesi |
11) |
İş Hayatı: Bir konunun önemini ifade etme
Sıfır Artikelde Sıfat çekimi
|
Ünite 9, Kelime Listesi |
12) |
Restoranda: Restoranda sipariş verme, reklamasyon yapma,Birşey rica etme ve ödeme yapma
dass bağlacı
|
Ünite 10, Kelime Listesi |
13) |
Firma Portresi: Birşey değerlendirme, tebrik ve teşekkür etme
Dönüşlü fiiller;sich interessieren, sich freuen, sich entscheiden..
|
Ünite 11, Kelime Listesi |
14) |
Beslenme: Röportajlar,Şaşkınlık ifade etme,Karşılaştırma yapma
wenn bağlacı
|
Ünite 12, Kelime Listesi |
15) |
Genel Tekrar, QUIZ 2 |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Menschen A2.1 KURSBUCH, Habersack, Pude, Specht, Hueber Verlag, 2013, Ismaning
Menschen A2.1, ARBEITSBUCH, Breitsameter, Glas-Peters, Pude, Hueber Verlag, 2013, Ismaning
|
Diğer Kaynaklar: |
Derste (sınıfta) dağıtılacak ekstra materyaller, alıştırmalar vs.
Itslearning üzerinden öğrenciye ulaştırılacak olan çeşitli web siteleri, bağlantılar, materyaller, testler, alıştırmalar vs.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir. |
|
2) |
0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir. |
|
3) |
Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir. |
|
4) |
0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır. |
|
5) |
Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir. |
|
6) |
Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir. |
|
7) |
Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir. |
|
8) |
Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır. |
|
9) |
Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir. |
|
10) |
Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır. |
|
11) |
Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir. |
|
12) |
Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır. |
|
13) |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır. |
|
14) |
Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır.
|
|
15) |
Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir. |
|
16) |
İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir. |
|