Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenci bu dersin sonunda meslekler, ev, mobilya, gezilen turistik yerler, beslenme, spor hakkında konuşabilecek, değerlendirme yapabilecek, başkalarıyla planlama yapabilecek, randevu kararlaştırabilecek, erteleyebilecek veya iptal edebilecek, önerilerde ve tavsiyede bulunabilecek, istek ve tercihlerinin ifade edebilecek, üzüntü, endişe, umut, şaşkınlık ifade edebilecek, restoranda sipariş verip, reklamasyonda bulunabilecek, bir konuyla ilgili önemi dile getirebilecek, bir şey rica edebilecek, tebrik ve teşekkürlerini dile getirebilecek ve karşılaştırma yapabilecektir. A 2.1 seviyesine uygun cümlelerle diyaloglar kurabilecek ve iletişim sağlayabilecektir. |
Menschen A 2.1 kitabının okutulan 12 ünitesi ile meslekler, evler ve mobilya hakkında konuşma, aile hikayelerini anlatma, önerilerde bulunma, bir şeyi değerlendirme, istek ve tercihleri ifade etme, turistlere yönelik reklam broşürleri okuma, alışveriş yapma, başkalarıyla birlikte bir şey planlama, gezilen yerleri anlatma, bir öneride bulunma, bir öneri veya teklifi reddetme ve onaylama, randevulaşma, tavsiyede bulunma, birine danışma, beslenme, spor, üzüntü, endişe ve umut ifade etme, bir konunun önemini ifade etme, restoranda sipariş verme, reklamasyon yapma, bir şey rica etme, bir şey değerlendirme, tebrik ve teşekkür etme, şaşkınlık ifade etme ve karşılaştırma yapma gibi konularda A 2.1 seviyesine uygun cümle yapıları, gerekli dilbilgisi kuralları ve günlük konuşma dilinden örnekler işlenecektir.
Dersler haftada 3 saat yüz yüze, 1 saat ise Itslearning üzerinden olacak şekilde 16 hafta boyunca devam edecektir. Öğrencilerin aktif katılımına önem veren, öğrenci odaklı, seviyeye göre adım adım ilerleme gösterecek, dilbilgisinin yanı sıra okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini Almanca A1.1 ve A1.2’de atılmış temel üzerinde geliştirecek bir yöntem izlenecektir.
Öğrenciler Almanca A 1’den sahip oldukları ve bu derste alacakları bilgilerle ilk dersten itibaren konuşma ve yazma pratiği yapacak, ikili ve çoklu gruplar halinde çalışacak, öğrendiklerini kullanabilmeleri için teorinin yanı sıra pratiği destekleyecek, dil kullanımını geliştirecek ve pekiştirecek bir çalışma sistemi izlenecektir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Meslekler ve Aile: Meslekler hakkında konuşma, aile hikayelerini anlatma
İyelik zamirleri,unser, euer,Perfekt Präteritum Tekrarı
|
Ünite 1, Kelime Listesi |
2) |
Ev, Mobilya: Ev Döşeme hakkında konuşma, önerilerde bulunma
Değişken edatlar: ( Dativ Akkusativ)
ve fiilleri
|
Ünite 2, Kelime Listesi |
3) |
Turizm: Birşeyi değerlendirme, istek ve tercihleri ifade etme,Turistlere yönelik reklam bröşürleri okuma
Fiilden isim türevi; -er ve –ung ekleri
|
Ünite 3, Kelime Listesi |
4) |
Alışveriş: Alışveriş yapma, tercihler hakkında konuşma
Belirsiz Artikelde Sıfat Çekimi
|
Ünite 4 Kelime Listesi |
5) |
Şehir Turu: Başkalarıyla birlikte birşey planlama, görülen yerleri anlatma
Belirli Artikelde Sıfat Çekimi
|
Ünite 5, Kelime Listesi |
6) |
Genel Tekrar
QUIZ 1
|
|
7) |
En Sevdiğim Etkinlik: Bir öneride bulunma, bir öneri veya teklifi reddetme ve onaylama, randevulaşma,
Zaman zarfları; über, von…an
|
Ünite 6, Kelime Listesi |
8) |
VİZE |
|
9) |
Spor ve Fitness: Tavsiyede bulunma, bir konuda başka birine danışma, Beslenme ve Spor planları
Zaman zarfı zwischen
Zaman zarfı: montags
Konjunktiv II: könnte , sollte |
Ünite 7, Kelime Listesi |
10) |
Sağlık ve Hastalık: Üzüntü, Endişe ve Umut ifade etme
weil, deshalb bağlaçları
|
Ünite 8, Kelime Listesi |
11) |
İş Hayatı: Bir konunun önemini ifade etme
Sıfır Artikelde Sıfat çekimi
|
Ünite 9, Kelime Listesi |
12) |
Restoranda: Restoranda sipariş verme, reklamasyon yapma,Birşey rica etme ve ödeme yapma
dass bağlacı
|
Ünite 10, Kelime Listesi |
13) |
Firma Portresi: Birşey değerlendirme, tebrik ve teşekkür etme
Dönüşlü fiiller;sich interessieren, sich freuen, sich entscheiden..
|
Ünite 11, Kelime Listesi |
14) |
Beslenme: Röportajlar,Şaşkınlık ifade etme,Karşılaştırma yapma
wenn bağlacı
|
Ünite 12, Kelime Listesi |
15) |
Genel Tekrar, QUIZ 2 |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Menschen A2.1 KURSBUCH, Habersack, Pude, Specht, Hueber Verlag, 2013, Ismaning
Menschen A2.1, ARBEITSBUCH, Breitsameter, Glas-Peters, Pude, Hueber Verlag, 2013, Ismaning
|
Diğer Kaynaklar: |
Derste (sınıfta) dağıtılacak ekstra materyaller, alıştırmalar vs.
Itslearning üzerinden öğrenciye ulaştırılacak olan çeşitli web siteleri, bağlantılar, materyaller, testler, alıştırmalar vs.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. |
4 |
2) |
Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. |
|
3) |
Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. |
|
3) |
Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. |
|
4) |
Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. |
|
5) |
Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
|
6) |
Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. |
4 |
7) |
İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. |
|
8) |
Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. |
4 |
9) |
Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. |
|
10) |
Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. |
|
11) |
Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. |
4 |
12) |
Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. |
|
13) |
Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. |
|
14) |
İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. |
|
15) |
To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. |
4 |