GEP1615 Algı YönetimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1615 Algı Yönetimi Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN UYSAL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Algı yönetimi, günümüzde kendisini birçok alanda gösteren, özellikle kurumlar açısından hem kurum içi hem de kurum dışı etkileşimlerinde önem taşıyan konulardan biridir. Bu dersin amacı algı yönetimi ve unsurlarını tanıtmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda şunları yapabileceksiniz:
1. Algı ve biliş ve eylem hakkında iç görü kazanmak
2. Algı yönetimi ve tutum değişikliği yapabilmek
3. Algı ile ilgili psikolojik ve sosyolojik kavramlara atıfta bulunarak iletişim konularını tartışabilmek
4. İkna ve halkla ilişkiler, tanıtım ve propagandayı tanımlamak
5. Kamuoyunu anlayın ve izleyiciyi analiz etmek
6. Algı yönetimi ile medya arasındaki ilişkiyi çözümlemek
7. Kurumsal algı yönetimini tanımlamak

Dersin İçeriği

Derste; algı, eylem, ikna tanımlamaları yapılarak , imaj ve algı ilişkisi, iletişimde algı, algı yönetiminin temel kuralları, örgütsel yönetim tanımlaması, örgütsel algı yönetimi, kriz ve örgütsel algı yönetimi konuları ele alınacaktır.
Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, grup çalışması, örnek inceleme, problem çözme, ,tartışma, gözlem ve dijital kaynakların kullanımıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Algı nedir - George Gerbner İletişim Modeli
2) Duyuların çeşitliliği - Algı ve biliş
3) Algı ve eylem - İkna
4) Paydaşlar, Hedef kitle - İletişim türleri
5) İmaj ve algı ve İlişki ve iletişim
6) Slogan ve mesaj-3P Propaganda, Halkla İlişkiler, Tanıtım
7) Algı yönetiminin temel kuralları
8) Ara Sınav Haftası
9) Örgütsel yönetimin tanımlanması
10) Örgütsel Algı Yönetiminin Boyutları
11) Örgütsel Algı Yönetiminin Bileşenleri
12) Kriz Olaylarından Sonra Örgütsel Algı Yönetimi
13) Gelişen Tartışmalar Sırasında Örgütsel Algı Yönetimi
14) Final için genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: It will be given by the lecturer
Diğer Kaynaklar: 1.Perception Management How to Manage Communication in Turkey, Ali Saydam, Remzi Kitabevi, 2013
2.Organisational Perception Management, Kimberly D. Elsbach, VitalSource Bookshelf, Taylor & Francis, 2014.
3.Perception: The Basics. Bence Nanay. Available from : Vital Source Bookshelf, Taylor & Francis, 2024.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ödevler 2 15 30
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme 1
2) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme. 1
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata ve etik kurallara uygun davranabilme 1
4) Alanıyla ilgili konularda gerekli teknolojileri ve ekipmanı kullanabilme,mesleki bilgilerini yazılı,sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme 1
5) Alanı ile ilgili bilgi,beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak ifade edebilme 1
6) Alan terminolojisini etkin olarak kullanabilme 1
7) Dental kliniklerde ön büro yönetimi ve hasta ilişkilerini yönetebilme 1
8) Dental tedavi öncesi hastanın hazırlanması ve dört elli dişhekimliği uygulamalarını gerçekleştirme 1
9) Dental kliniklerde sterilizasyon ve dezenfeksiyon sürecini etkin olarak gerçekleştirme 1
10) Dental kliniklerde iş akışının organizasyonu ve çözüm ortaklarıyla iletişiminin yürütülmesi 1