| AMELİYATHANE HİZMETLERİ (TÜRKÇE) | |||||
| Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| GEP1614 | Sosyal Medya Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
| Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
| Öğretim Dili: | Turkish |
| Dersin Türü: | GE-Elective |
| Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
| Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
| Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilerin sosyal medyayı ve sosyal medyanın halkla ilişkiler açısından önemini kavramasını sağlamaktır. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: 1- İçinde bulunduğumuz yeni dünya düzenini tanımlayabilecek 2- Siyaset, sosyal medya ve web 2.0 arasındaki ilişkileri tartışabilecek 3- İletişimin yeni kurallarını tanıyabilecek ve analiz edebilecek 4- Her gün kullandıkları sosyal medya araçları ile halkla ilişkiler pratikleri arasındaki önemli ilişkiyi görebilecek 5- Halkla ilişkilerin yeni araçlarını tanımlayabilecek ve kullanabilecek 6- PR2.0’ın gücünü ve önemini anlayacak, dijital iletişimin özellikle kriz iletişimindeki rolünü tartışabilecek 7- Dijital iletişim taktiklerini oluşturdukları halkla ilişkiler kampanyalarında kullanabilecek |
| Bu ders öğrencilerin bloglar, RSS, wiki, podcast gibi çeşitli web 2.0 teknolojilerini anlamalarına ve analiz etmelerine yardım edecek şekilde tasarlanmıştır. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Giriş | |
| 2) | Yeni medya ve Sosyal medya | |
| 3) | Sosyal topluluklar ve sosyal ağlar | |
| 4) | Online dünyada halkla ilişkiler: Yeni kurallar | |
| 5) | İletişimin ve halkla ilişkilerin yeni kanalları | |
| 6) | Sosyal medya için içerik üretmek | |
| 7) | Sosyal medyada içerik yönetimi | |
| 8) | Ara Sınav Haftası | |
| 9) | Sosyal medyanın yasal yönleri | |
| 10) | Online medya ilişkileri | |
| 11) | Dünya’da dijital kampanyalar | |
| 12) | Türkiye’de dijital kampanyalar | |
| 13) | Online ortamlarda yaşanan krizler ve kriz yönetimi | |
| 14) | Tartışma |
| Ders Notları / Kitaplar: | |
| Diğer Kaynaklar: |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ödev | 1 | % 20 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
| Final | 1 | % 50 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
| Ödevler | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 118 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | |
| 2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | |
| 3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | |
| 4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | |
| 5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme | |
| 6) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme | |
| 7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme | |
| 8) | Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme | |
| 9) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme | |
| 10) | Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlayabilme | |
| 11) | Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olabilme | |
| 12) | Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. |