FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1614 | Sosyal Medya Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilerin sosyal medyayı ve sosyal medyanın halkla ilişkiler açısından önemini kavramasını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: 1- İçinde bulunduğumuz yeni dünya düzenini tanımlayabilecek 2- Siyaset, sosyal medya ve web 2.0 arasındaki ilişkileri tartışabilecek 3- İletişimin yeni kurallarını tanıyabilecek ve analiz edebilecek 4- Her gün kullandıkları sosyal medya araçları ile halkla ilişkiler pratikleri arasındaki önemli ilişkiyi görebilecek 5- Halkla ilişkilerin yeni araçlarını tanımlayabilecek ve kullanabilecek 6- PR2.0’ın gücünü ve önemini anlayacak, dijital iletişimin özellikle kriz iletişimindeki rolünü tartışabilecek 7- Dijital iletişim taktiklerini oluşturdukları halkla ilişkiler kampanyalarında kullanabilecek |
Bu ders öğrencilerin bloglar, RSS, wiki, podcast gibi çeşitli web 2.0 teknolojilerini anlamalarına ve analiz etmelerine yardım edecek şekilde tasarlanmıştır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Yeni medya ve Sosyal medya | |
3) | Sosyal topluluklar ve sosyal ağlar | |
4) | Online dünyada halkla ilişkiler: Yeni kurallar | |
5) | İletişimin ve halkla ilişkilerin yeni kanalları | |
6) | Sosyal medya için içerik üretmek | |
7) | Sosyal medyada içerik yönetimi | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Sosyal medyanın yasal yönleri | |
10) | Online medya ilişkileri | |
11) | Dünya’da dijital kampanyalar | |
12) | Türkiye’de dijital kampanyalar | |
13) | Online ortamlarda yaşanan krizler ve kriz yönetimi | |
14) | Tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 118 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | 1 |
2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek | 1 |
3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | 1 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | 1 |
5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | 1 |
6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | 1 |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | 1 |
8) | Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek | 1 |
9) | Fizyoterapi ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilmek | 1 |
10) | Tedavi öncesi hastaya gerekli bilgiyi vermek ve hastayı tedaviye uygun olarak hazırlamak | 1 |
11) | Fizyoterapi araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanabilmek, kontrollerini yapabilmek ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlayabilmek | 1 |