GEP1614 Sosyal Medya YönetimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1614 Sosyal Medya Yönetimi Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilerin sosyal medyayı ve sosyal medyanın halkla ilişkiler açısından önemini kavramasını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler:
1- İçinde bulunduğumuz yeni dünya düzenini tanımlayabilecek
2- Siyaset, sosyal medya ve web 2.0 arasındaki ilişkileri tartışabilecek
3- İletişimin yeni kurallarını tanıyabilecek ve analiz edebilecek
4- Her gün kullandıkları sosyal medya araçları ile halkla ilişkiler pratikleri arasındaki önemli ilişkiyi görebilecek
5- Halkla ilişkilerin yeni araçlarını tanımlayabilecek ve kullanabilecek
6- PR2.0’ın gücünü ve önemini anlayacak, dijital iletişimin özellikle kriz iletişimindeki rolünü tartışabilecek
7- Dijital iletişim taktiklerini oluşturdukları halkla ilişkiler kampanyalarında kullanabilecek

Dersin İçeriği

Bu ders öğrencilerin bloglar, RSS, wiki, podcast gibi çeşitli web 2.0 teknolojilerini anlamalarına ve analiz etmelerine yardım edecek şekilde tasarlanmıştır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Yeni medya ve Sosyal medya
3) Sosyal topluluklar ve sosyal ağlar
4) Online dünyada halkla ilişkiler: Yeni kurallar
5) İletişimin ve halkla ilişkilerin yeni kanalları
6) Sosyal medya için içerik üretmek
7) Sosyal medyada içerik yönetimi
8) Ara Sınav Haftası
9) Sosyal medyanın yasal yönleri
10) Online medya ilişkileri
11) Dünya’da dijital kampanyalar
12) Türkiye’de dijital kampanyalar
13) Online ortamlarda yaşanan krizler ve kriz yönetimi
14) Tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 5 65
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 3
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 3
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek 3
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek 1
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek 5
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek 3
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak 2
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek 2