REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1613 | Seçimler ve Kampanya Yönetimi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SİNEM ERAY |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SİNEM ERAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilerimiz ülke meseleleri ile daha yakından ilgilenecek, bilinçli seçmen olmanın önemini öğrenecek, iletişim/reklamın ikna üzerindeki yoğun etkisini görecektir. Siyasal iletişim kampanya danışmanlığı aynı zamanda öğrencilerimiz için yeni bir kariyer alanı olarak da öne çıkmaktadır. Bu ders farkındalık oluşturarak öğrencilerimizin bu alana yönelmelerini de sağlayabilecektir. Bu ders, seçim süreci esnasındaki siyasal davranışları, siyasal kampanyalarda kullanılan stratejileri ve söz konusu kampanyaların yönetimini açıklamak ve tartışmak amacıyla tasarlanmıştır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler başlıca siyasal ideolojileri ve fikirleri tanır. Öğrenci siyasal iletişimdeki temel nosyon ve teorileri tanır. Öğrenci, bir siyasal iletişim kampanyasının temel bileşenlerini bilir Öğrenci, ekip çalışması içinde bir siyasal iletişim kampanyası tasarlar. Seçmen davranışı üzerine teorileri anlayacak Siyasal katılım ve partizanlık altında yatan psikososyal faktörleri tartışabilecek Siyasal araştırmalar için öğrendiği metodolojileri uygulayabilecek İkna yöntemlerinin seçim kampanyalarında nasıl kullanıldığını belirleyebilecek ve tartışabilecek Siyasal bir kampanya tasarlayabilecek ve yönetebilec |
Seçimler ve Kampanya Yönetimi dersi, seçim süreçlerini ve kampanya yönetimini detaylı bir şekilde ele almayı hedefler. İlk bölümde, temel kavramlar ve siyasi ideolojiler üzerine yoğunlaşılır. Bu kapsamda, seçim sistemlerinin tarihsel gelişimi, kampanya stratejilerinin teorik temelleri ve bu süreçlerde etkili olan ideolojik faktörler tartışılır. Öğrenciler, bu kavramların seçim süreçleri üzerindeki etkilerini analiz etme becerisi kazanacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | GEP1613 Dersine giriş | |
2) | Temel Kavramlar / Siyasi İdeolojiler | |
3) | Seçim Sistemleri / Parti Sistemleri | |
4) | Seçmen Katılım Düzeyleri & Davranış Modelleri | |
5) | Siyasal İletişim & Propaganda | |
6) | Türkiye’deki Siyasi Partilerin Kampanya Şarkıları ve Afişleri (1950 -1970) | |
7) | Türkiye’deki Siyasi Partilerin Kampanya Şarkıları ve Afişleri (1970 -1990) | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Türkiye’deki Siyasi Partilerin Kampanya Şarkıları ve Afişleri (1990-2002) | |
10) | Türkiye’deki Siyasi Partilerin Kampanya Şarkıları ve Afişleri (2002-2024) | |
11) | Öğrenci Sunumları | |
12) | Öğrenci Sunumları | |
13) | Öğrenci Sunumları | |
14) | Öğrenci Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Siyasal İletişim, Prof. Dr. Aysel Aziz – Nobel Yayınları |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 1 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 2 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 3 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 2 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 3 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 2 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 3 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 3 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 2 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 1 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 2 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 3 |