ODYOMETRİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1612 | Politik iletişim Kampanyaları | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SİNEM ERAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, yerel yönetimlerde iletişim süreçlerini anlamak, belediye başkanları ve yerel yönetim yetkililerinin siyasal iletişim, halkla ilişkiler ve medya stratejileriyle nasıl etkileşimde bulunduğunu kavratmaktır. Öğrenciler, siyasal iletişim teorilerini yerel yönetimlere uyarlayarak halk katılımı, kriz iletişimi ve dijital medya kullanımı gibi konuları analiz edeceklerdir. "Yerel Yönetimlerde İletişim" dersinin hedefi, öğrencilerin yerel yönetimlerde siyasal iletişimin rolünü ve önemini kavramalarını sağlamaktır. Bu ders, belediye başkanlarının iletişim stratejileri, seçim kampanyaları, siyasal katılım ve retorik sanatı gibi konular üzerinden, yerel yönetimlerin vatandaşlarla olan ilişkilerini ve bu ilişkilerin nasıl yönetildiğini incelemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, dijital iletişim ve medya yönetimi gibi modern iletişim araçlarının yerel yönetimlerde nasıl etkili bir şekilde kullanılabileceği konusunda öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmak hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. 1. Siyasal iletişim kavramlarını yerel yönetimlerde uygulayabilecek. 2. Yerel yönetimlerin medya ve halkla ilişkiler stratejilerini değerlendirebilecek. 3. Belediye başkanlarının medya ve siyasal kampanya stratejilerini analiz edebilecek. 4. Kriz anlarında yerel yönetimlerde etkin iletişim teknikleri geliştirebilecek. 5. Siyasal katılım süreçlerine yönelik iletişim stratejileri oluşturabilecek. 6. Dijital iletişim araçlarının yerel yönetimlerdeki rolünü ve etkisini kavrayabilecek. 7. Retorik ve İkna Tekniklerini Uygulayabilecek. |
Bu ders, siyaset bilimi ve yerel yönetimler alanında öğrencilerin siyasal iletişim becerilerini geliştirmesine katkıda bulunur. Öğrenciler, yerel yönetimlerin medya stratejilerini analiz ederek siyaset politikası oluşturma süreçlerine iletişim perspektifinden bakabileceklerdir. Ders, öğrencilere kamu ve siyasi kurumların iletişim süreçlerini anlamaları için gerekli olan teorik bilgi ve pratik becerileri kazandıracaktır. Dijital medya yönetimi, kriz iletişimi ve halkla ilişkiler alanındaki gelişmiş bilgi birikimi ile katkı sağlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yerel Yönetimlerde İletişim Dersine giriş | |
2) | İletişimin temelleri, İletişim süreci,Temel ana akım iletişim kuramları | |
3) | Siyasal İletişim, Siyasal İletişimde Retorik Stratejilerin Uygulanması | |
4) | Yerel Yönetimlerin tanımı, yapısı, önemi ve görevleri, Yerel yönetimlerde iletişim stratejileri | |
5) | Yerel Yönetimlerde Siyasal Katılım ve Vatandaş İlişkileri, Siyasal Katılımın Önemi | |
6) | Halkla ilişkilerin tanımı ve yerel yönetimlerdeki önemi | |
7) | Yerel Yönetimlerde medya ilişkileri, Basın bülteni hazırlama | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Sosyal Medya Yönetimi | |
10) | Yerel Yönetimlerde Kriz İletişimi ve Yönetimi | |
11) | Belediye Başkanlarının İletişimi ve Kampanyaları Belediye Başkanlarının İletişim Stratejileri | |
12) | Öğrenci sunumları | |
13) | Öğrenci Sunumları | |
14) | Öğrenci Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | • ‘‘Siyasal İletişim’’ – Yazar: Aysel Aziz. Bu kitap, siyasal iletişimin teorik çerçevesi ve pratik uygulamaları hakkında kapsamlı bilgiler sunar. • "Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler" – Yazar: Pınar Eraslan Yayınoğlu. Yerel yönetimlerin halkla ilişkiler faaliyetleri ve iletişim stratejileri üzerine yazılmış bir rehber niteliğindedir. • ‘‘Siyasal İletişim Yönetimi’’ – Yazar: Ferruh Uztuğ. Siyasal iletişim stratejileri anlatılmaktadır. • ‘‘Siyasal İletişim ve Katılımda X,Y,Z Kuşakları – Yazar: Hande Tuncer Akademik Makaleler ve Raporlar: • Kriz İletişimi: Marmara Depremi Örneği– Yazar: Fatma Genç. Bu çalışmanın ilk bölümünde kriz ve kriz yönetimi kavramları kısaca incelenmekte, ardından kriz iletişimi farklı boyutları ile değerlendirilmektedir. • Kampanya örnekleri ve raporları, IBB faaliyet raporları • Online Kaynaklar ve Veri Tabanları: • Google Scholar gibi akademik veri tabanları, ders kapsamında yapılacak araştırmalar ve literatür taramaları için kullanılabilir. • Yerel Yönetimler E-Dergisi: Yerel yönetimlerdeki güncel uygulamalar, projeler ve iletişim stratejileri üzerine yazılar içeren bir kaynak. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 3 | % 10 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 3 | 9 | 27 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 120 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Odyometri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |
3) | Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |
4) | Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |
5) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |
6) | Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | |
7) | Odyometri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | |
9) | Bir yabancı dili en az Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
10) | Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | |
12) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |
13) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
14) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |