TIP | |||||
Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1612 | Politik iletişim Kampanyaları | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SİNEM ERAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, yerel yönetimlerde iletişim süreçlerini anlamak, belediye başkanları ve yerel yönetim yetkililerinin siyasal iletişim, halkla ilişkiler ve medya stratejileriyle nasıl etkileşimde bulunduğunu kavratmaktır. Öğrenciler, siyasal iletişim teorilerini yerel yönetimlere uyarlayarak halk katılımı, kriz iletişimi ve dijital medya kullanımı gibi konuları analiz edeceklerdir. "Yerel Yönetimlerde İletişim" dersinin hedefi, öğrencilerin yerel yönetimlerde siyasal iletişimin rolünü ve önemini kavramalarını sağlamaktır. Bu ders, belediye başkanlarının iletişim stratejileri, seçim kampanyaları, siyasal katılım ve retorik sanatı gibi konular üzerinden, yerel yönetimlerin vatandaşlarla olan ilişkilerini ve bu ilişkilerin nasıl yönetildiğini incelemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, dijital iletişim ve medya yönetimi gibi modern iletişim araçlarının yerel yönetimlerde nasıl etkili bir şekilde kullanılabileceği konusunda öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmak hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. 1. Siyasal iletişim kavramlarını yerel yönetimlerde uygulayabilecek. 2. Yerel yönetimlerin medya ve halkla ilişkiler stratejilerini değerlendirebilecek. 3. Belediye başkanlarının medya ve siyasal kampanya stratejilerini analiz edebilecek. 4. Kriz anlarında yerel yönetimlerde etkin iletişim teknikleri geliştirebilecek. 5. Siyasal katılım süreçlerine yönelik iletişim stratejileri oluşturabilecek. 6. Dijital iletişim araçlarının yerel yönetimlerdeki rolünü ve etkisini kavrayabilecek. 7. Retorik ve İkna Tekniklerini Uygulayabilecek. |
Bu ders, siyaset bilimi ve yerel yönetimler alanında öğrencilerin siyasal iletişim becerilerini geliştirmesine katkıda bulunur. Öğrenciler, yerel yönetimlerin medya stratejilerini analiz ederek siyaset politikası oluşturma süreçlerine iletişim perspektifinden bakabileceklerdir. Ders, öğrencilere kamu ve siyasi kurumların iletişim süreçlerini anlamaları için gerekli olan teorik bilgi ve pratik becerileri kazandıracaktır. Dijital medya yönetimi, kriz iletişimi ve halkla ilişkiler alanındaki gelişmiş bilgi birikimi ile katkı sağlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yerel Yönetimlerde İletişim Dersine giriş | |
2) | İletişimin temelleri, İletişim süreci,Temel ana akım iletişim kuramları | |
3) | Siyasal İletişim, Siyasal İletişimde Retorik Stratejilerin Uygulanması | |
4) | Yerel Yönetimlerin tanımı, yapısı, önemi ve görevleri, Yerel yönetimlerde iletişim stratejileri | |
5) | Yerel Yönetimlerde Siyasal Katılım ve Vatandaş İlişkileri, Siyasal Katılımın Önemi | |
6) | Halkla ilişkilerin tanımı ve yerel yönetimlerdeki önemi | |
7) | Yerel Yönetimlerde medya ilişkileri, Basın bülteni hazırlama | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Sosyal Medya Yönetimi | |
10) | Yerel Yönetimlerde Kriz İletişimi ve Yönetimi | |
11) | Belediye Başkanlarının İletişimi ve Kampanyaları Belediye Başkanlarının İletişim Stratejileri | |
12) | Öğrenci sunumları | |
13) | Öğrenci Sunumları | |
14) | Öğrenci Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | • ‘‘Siyasal İletişim’’ – Yazar: Aysel Aziz. Bu kitap, siyasal iletişimin teorik çerçevesi ve pratik uygulamaları hakkında kapsamlı bilgiler sunar. • "Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler" – Yazar: Pınar Eraslan Yayınoğlu. Yerel yönetimlerin halkla ilişkiler faaliyetleri ve iletişim stratejileri üzerine yazılmış bir rehber niteliğindedir. • ‘‘Siyasal İletişim Yönetimi’’ – Yazar: Ferruh Uztuğ. Siyasal iletişim stratejileri anlatılmaktadır. • ‘‘Siyasal İletişim ve Katılımda X,Y,Z Kuşakları – Yazar: Hande Tuncer Akademik Makaleler ve Raporlar: • Kriz İletişimi: Marmara Depremi Örneği– Yazar: Fatma Genç. Bu çalışmanın ilk bölümünde kriz ve kriz yönetimi kavramları kısaca incelenmekte, ardından kriz iletişimi farklı boyutları ile değerlendirilmektedir. • Kampanya örnekleri ve raporları, IBB faaliyet raporları • Online Kaynaklar ve Veri Tabanları: • Google Scholar gibi akademik veri tabanları, ders kapsamında yapılacak araştırmalar ve literatür taramaları için kullanılabilir. • Yerel Yönetimler E-Dergisi: Yerel yönetimlerdeki güncel uygulamalar, projeler ve iletişim stratejileri üzerine yazılar içeren bir kaynak. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 3 | % 10 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 3 | 9 | 27 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 120 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | 1 |
2) | Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | 5 |
3) | Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. | 1 |
4) | Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar. | 2 |
5) | Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. | |
6) | Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | |
7) | Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir. | |
8) | Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. | |
9) | Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur. | |
10) | Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | |
11) | Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir. | |
12) | Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir. | |
13) | Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir. | |
14) | Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur. | |
15) | Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir. | |
16) | Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur. | |
17) | Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar. | |
18) | Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar. | |
19) | Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır. | |
20) | Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir. | |
21) | Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | |
22) | Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır. | |
23) | Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. | |
24) | Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar. | |
25) | Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | |
26) | Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır. | |
27) | Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir. | |
28) | Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular. | |
29) | Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır. | |
30) | Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir. | |
31) | Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. | |
32) | Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |