NMD4114 Field Study in Political Communication IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİ VE FİNANSÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ VE FİNANS
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD4114 Siyasal İletişimde Alan Çalışmaları II Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu derste ilk kısmındaki tartışmalar tamamen alana aktarılır ve siyaset iletişimi alan çalışmasıyla tekrar irdelenir. Öğrenciler, alan çalışmasından edindikleri deneyimi her hafta sınıfta paylaşmakla yükümlülerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi alan öğrenciler araştırma ve alan çalışması üzerine yeni yetiler ve deneyimler kazanırlar. Sadece siyasi kriz anlarında değil, gündelik siyaset ve iletişim ilşkisinde de deneyim ve bilgi sahibi olurlar.

Dersin İçeriği

Bu derste ilk kısmındaki tartışmalar tamamen alana aktarılır ve siyaset iletişimi alan çalışmasıyla tekrar irdelenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş yok
2) Political actors compete over the new media Wolfsfeld, 1-7
3) Political power and power over the media Wolfsfeld, 7-23
4) Political control and media independence Wolfsfeld, 23-45
5) Turning politics into news Wolfsfeld, 45-72
6) Telling a good story Wolfsfeld, 72-95
7) Media effects Wolfsfeld, 95-119
8) Saha çalışma I yok
9) Saha çalışması II yok
10) Saha çalışması III yok
11) Saha çalışması IV yok
12) Sunumlar yok
13) Sunumlar yok
14) Sunumlar yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gadi Wolfsfeld (2011 ) Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication. New York: Routledge.
Diğer Kaynaklar: yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Arazi Çalışması 1 % 50
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Arazi Çalışması 8 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Proje 1 10
Ödevler 1 5
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. 3
2) Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. 2
3) İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. 1
4) Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. 3
5) Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. 2
6) Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. 2
7) Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. 3
8) İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. 2
9) Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. 2
10) Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. 3