BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL3352 | Türk Siyasetindeki Konu ve Sorunlar | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut Değil |
Dersin Amacı: | Bu ders, Türk siyasetini daha iyi anlamak ve analiz etmek amacını güder. Dersin ana temalarından biri, demokrasinin konsolidasyonu meselesidir. Son 60 yıl özelinde Türk siyasetini masaya yatıran ders, yükselen otoriteryenliğin anlaşılması için kurumlar ve ilkelerin geçirdiği dönüşümü masaya yatıracaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. 18. Yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu döneminden itibaren modernizasyonu çabalarını tanımlar; II. Osmanlı İmparatorluğu’nun çöküş ve yıkılış nedenlerini kavrar; III. Türkiye Cumhuriyeti’nin temel siyasi yapılarını, aktör ve ideolojilerini tanımlar; IV. Cumhuriyet Türkiyesi’nde tek partili sistemden çok partiye geçiş dinamiklerini bilir; V. Osmanlı ve Cumhuriyet dönemleri arasındaki süreklilik ve değişimi betimler; VI. Türk siyasetini incelemekte kullanılan temel analitik yaklaşımları özetler; VII. Türkiye’de demokratik konsolidasyonun başarısızlığı arkasındaki nedenleri vurgular. |
Demokrasi: Kavramsal meseleler; demokrasinin farklı kavramsallaştırmaları; diktatörlük çeşitleri; demokratikleşme teorileri; küreselleşme, yarışmacı otoriteryenlik, otoriter popülizm. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Tanıtımı | |
2) | Tanzimat ve İkinci Anayasal Dönem | |
3) | Cumhuriyet (1923-1950) | |
4) | Demokrat Parti Yılları | |
5) | Türk Siyaseti (1960-1980) | |
6) | 12 Eylül Rejimi | |
7) | Değerlendirme ve Soru/Cevap | |
8) | Bölünmüş Siyaset (1989-2002) | |
9) | AKP Dönemi | |
10) | Sunumlar | |
11) | Sunumlar | |
12) | Sunumlar | |
13) | Sunumlar | |
14) | Değerlendirme ve Soru/Cevap |
Ders Notları / Kitaplar: | Zürcher, Erik Jan. 2004. Turkey: A Modern History, Revised 3rd Edition, London – New York: I.B. Tauris. Ahmad, Feroz. 1977. The Turkish Experiment in Democracy, 1950-1975, Boulder: Westview Press. Ahmad, Feroz. 1993. The Making of Modern Turkey, London and New York: Routledge. Kasaba, Reşat (ed.), 2008. The Cambridge History of Turkey Volume 4: Turkey in the Modern World, New York: Cambridge University Press. Sayarı, Sabri and Esmer, Yılmaz (eds.). 2002. Politics, Parties and Elections in Turkey, Boulder and London: Lynne Rienner Publishers. Arat, Yeşim and Pamuk, Şevket. 2019. Turkey Between Democracy and Authoritarianism, New York: Cambridge University Press. Steven Levitsky and Lucan A. Way (2006) ‘Linkage versus Leverage: Rethinking the International Dimension of Regime Change’, Comparative Politics 38(4), pp. 379-400. Steven Levitsky and Lucan A. Way (2002) ‘Elections Without Democracy: The Rise of Competitive Authoritarianism’, Journal of Democracy 13(2), pp. 51-65. Cas Mudde and C. R. Kaltwasser (2017) Populism: A Very Short Introduction New York: OUP Jan-Werner Müller (2016) What Is Populism? Philadelphia: University of Pennsylvania Press. |
Diğer Kaynaklar: | Mevcut Değil |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 116.5 |
Sunum / Seminer | 1 | 0.5 |
Ara Sınavlar | 1 | 1.5 |
Final | 1 | 1.5 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir. | |
2) | Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek. | |
3) | Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak. | |
4) | Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek. | |
5) | Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek. | |
6) | Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak. | |
7) | Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak. | |
8) | Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak. | |
9) | İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak. | |
10) | Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak. |